Rewolucja wearables, której jeszcze nie ma…

Czy urządzenia typu wearables i VR okażą się kolejnym przebojem po smartfonowej rewolucji? Nie, jeśli prognozy Gartnera się sprawdzą.

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez firmę Gartner, smartwatche są najszybciej rozwijającą się kategorią urządzeń do noszenia. Według oczekiwań ich roczna sprzedaż podwoi się w 2017 roku. Zainteresowanie urządzeniami naręcznymi, takimi jak Fitbit ma wzrosnąć o 50%, w przypadku każdej innej kategorii wearables, wzrost ma być znacznie wolniejszy.

Zobacz także: Fitbit liderem na rynku wearables w 3Q 2015

Firma Gartner przewiduje, że konsumenci zakupią około 180 mln inteligentnych urządzeń noszonych, ale dopiero w 2017 roku, czyli sześć lat od daty premiery Fitbit, który rozpoczął nowy trend inteligentnych urządzeń naręcznych. i cztery lata od premiery Apple Watch.

Progmoza sprzedaży urządzeń wearables i VR (2016-2017 r.)

Progmoza sprzedaży urządzeń wearables i VR (2016-2017 r.)

Dla porównania, w 2013 roku, sześć lat po premierze pierwszego iPhone’a rozpoczęła się rewolucja smartfonowa na świecie, to wtedy ludzie kupili ponad 967 milionów smartfonów.

Prognoza sprzedaży urządzeń typu wearables na świecie (2015-2017) - Gartner

Prognoza sprzedaży urządzeń typu wearables na świecie (2015-2017) – Gartner

Często mówi się, że rok 2016 będzie należał do wirtualne rzeczywistości i urządzeń VR i oczekuje się znacznych wzrostów sprzedaży urządzeń takich jak Oculus Rift, czy Google Glass. Niewątpliwie urządzenia te odczują znaczne wzrost sprzedaży w ciągu najbliższych 2 lat, ale według prognoz analityków globalna sprzedaż wzrośnie z 0,14 mln w ubiegłym roku do ponad 6 milionów sztuk w 2017 roku. To niestety nadal zbyt mało, aby mówić o rewolucji i przejścia do porządku dziennego wirtualnej rzeczywistości.

źródło: Gartner – Gartner Says Worldwide Wearable Devices Sales to Grow 18.4 Percent in 2016, Business InsiderThe wearable revolution that wasn’t, Statista – Analysts Bullish on Smartwatches, Cautious on VR Breakthrough

The following two tabs change content below.
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowoczesnych technologii. Dołącz do moich kręgów na .