Skip to content
  •   sobota, 21 czerwca 2025
  • O SERWISIE
  • PARTNERZY
  • KONTAKT
Logo serwisu mobiRANK.pl

mobiRANK.pl

Blog technologiczny, mobile, aplikacje, internet

  • NEWSY
  • iOS
  • ANDROID
  • RANKINGI
    • WSZYSTKIE RANKINGI
    • SUBSKRYPCJE KOMÓRKOWE
    • INTERNET 5G
    • INTERNET NA KARTĘ
    • INTERNET STACJONARNY
    • INTERNET MOBILNY
    • ROBOTY SPRZĄTAJĄCE
    • ABONAMENT

Uber ma nowe, intrygujące logo

ANDROIDAPLIKACJE MOBILNEiOSMOBILENEWSY
2 lutego 2016
Łukasz Majchrzyk

Uber zapowiedział dzisiaj zmiany związane z marką i samym logo, czy na lepsze? Według mnie tak, ale…

Nowe logo Uber

Firma Uber nieznacznie zmodyfikowała swoje logo zmieniając czcionkę liter, które teraz są także rozmieszczone bliżej siebie. Największą jednak zmianą jest nowa ikona aplikacji mobilnej, która odzwieciedla zmianę identyfikacji wizualnej marki. Uzytkownicy już narzekają, a mi się podoba ta zmiana.

Na poniższej grafice, możesz zobaczyć nowy wygląd ikony aplikacji mobilnej Uber. Ikona reprezentuje w prosty sposób formy materii i technologii, które się uzupełniają.

Check out the bits and atoms behind our new look. https://t.co/PfMbXZMPyYhttps://t.co/RCiwd7wMVh

— Uber (@Uber) February 2, 2016

Zobacz także: Uber – mogę tak jeździć!

Uber zapowiedział w komunikacie prasowym, że dziwne linie w ikonie aplikacji są częścią większego przekazu. Nowa filozofia marki Uber, obejmuje całkowicie nowy sposób komunikacji wizualnej, począwszy od kolorystyki i wzorów. Każda część świata, w której firma prowadzi swoją działalność posiada własny schemat kolorów i wzór, który najlepiej pasuje do kultury Nie wiemy jeszcze jaki schemat został przyjęty dla Europy czy Polski (kolory flagi?). Zespół zajmujący się brandingiem badał kulturę różnych krajów i ma nadzieję, że wizualizacje zostały odpowiednio dostosowane do lokalnych rynków. W przyszłości wizualizacje mają sięgać poziomu miast.

Na Twitterze już zaczęto krytykować zmiany w identyfikacji wizualnej firmy i opinie są podzielone. O ile logo jest bardziej nowoczesne i dynamiczne, o tyle ikona aplikacji wydaje się dość brzydka i mało wyrazista – w dodatku w ogóle nie kojarzy mi się z Uberem i przewoźnikiem. Mam nadzieję, że firma jest otwarta na ewolucję ikony i wkrótce ujrzymy coś lepszego – litera U była znacznie bardziej intuicyjna…

Nowa ikona aplikacji mobilnej Uber

Sam pomysł na ikonę może nie jest najgorszy i nie oceniajmy wykonania, bo jest w porządku, ale sorry Uber, za nic nie kojarzy mi się z tą marką…

Napisz w komentarzu, co sądzisz o nowych zmianach wizualnych Ubera?

źródło: Uber Newsroom – Celebrating Cities: A New Look and Feel for Uber

Tagi: branding, identyfikacja wizualna, logo, marka, podróże, transport, Uber

Nawigacja wpisu

1 na 7 osób na świecie używa WhatsApp
Sporo nowości w Kindle Software 5.7.2

Złap 20% zniżki!

Banner: Rabat 20% na usługi w nazwa.pl

Zobacz także

MOBILENEWSYTECHNOLOGIA

Apple dodaje informacje energetyczne na stronach iPhone’a i iPada w UE

21 czerwca 2025
Łukasz Majchrzyk
MOBILENEWSYPOLECANETECHNOLOGIA

Okulary Oakley Meta mają lepszą baterię, kamery i nie tylko

21 czerwca 2025
Łukasz Majchrzyk
MOBILENEWSY

Promka w Motoroli na Dzień Ojca: drugi smartfon za złotówkę

21 czerwca 2025
Łukasz Majchrzyk
APLIKACJE MOBILNEMOBILENEWSY

Konto w Millennium otworzysz z mObywatelem

20 czerwca 2025
mobiRANK.pl
© 2025 mobiRANK.pl