Skip to content
  •   czwartek, 11 sierpnia, 2022
  • O SERWISIE
  • PARTNERZY
  • KONTAKT
Logo serwisu mobiRANK.pl

mobiRANK.pl

Blog technologiczny, mobile, aplikacje, internet

  • NEWSY
  • iOS
  • ANDROID
  • RANKINGI
    • WSZYSTKIE RANKINGI
    • INTERNET 5G
    • INTERNET NA KARTĘ
    • INTERNET STACJONARNY
    • INTERNET MOBILNY
    • ROBOTY SPRZĄTAJĄCE
    • ABONAMENT

Uber ma nowe, intrygujące logo

ANDROID APLIKACJE MOBILNE iOS MOBILE NEWSY
2 lutego 2016
Łukasz Majchrzyk

Uber zapowiedział dzisiaj zmiany związane z marką i samym logo, czy na lepsze? Według mnie tak, ale…

Nowe logo Uber

Firma Uber nieznacznie zmodyfikowała swoje logo zmieniając czcionkę liter, które teraz są także rozmieszczone bliżej siebie. Największą jednak zmianą jest nowa ikona aplikacji mobilnej, która odzwieciedla zmianę identyfikacji wizualnej marki. Uzytkownicy już narzekają, a mi się podoba ta zmiana.

Na poniższej grafice, możesz zobaczyć nowy wygląd ikony aplikacji mobilnej Uber. Ikona reprezentuje w prosty sposób formy materii i technologii, które się uzupełniają.

Check out the bits and atoms behind our new look. https://t.co/PfMbXZMPyYhttps://t.co/RCiwd7wMVh

— Uber (@Uber) February 2, 2016

Zobacz także: Uber – mogę tak jeździć!

Uber zapowiedział w komunikacie prasowym, że dziwne linie w ikonie aplikacji są częścią większego przekazu. Nowa filozofia marki Uber, obejmuje całkowicie nowy sposób komunikacji wizualnej, począwszy od kolorystyki i wzorów. Każda część świata, w której firma prowadzi swoją działalność posiada własny schemat kolorów i wzór, który najlepiej pasuje do kultury Nie wiemy jeszcze jaki schemat został przyjęty dla Europy czy Polski (kolory flagi?). Zespół zajmujący się brandingiem badał kulturę różnych krajów i ma nadzieję, że wizualizacje zostały odpowiednio dostosowane do lokalnych rynków. W przyszłości wizualizacje mają sięgać poziomu miast.

Na Twitterze już zaczęto krytykować zmiany w identyfikacji wizualnej firmy i opinie są podzielone. O ile logo jest bardziej nowoczesne i dynamiczne, o tyle ikona aplikacji wydaje się dość brzydka i mało wyrazista – w dodatku w ogóle nie kojarzy mi się z Uberem i przewoźnikiem. Mam nadzieję, że firma jest otwarta na ewolucję ikony i wkrótce ujrzymy coś lepszego – litera U była znacznie bardziej intuicyjna…

Nowa ikona aplikacji mobilnej Uber

Sam pomysł na ikonę może nie jest najgorszy i nie oceniajmy wykonania, bo jest w porządku, ale sorry Uber, za nic nie kojarzy mi się z tą marką…

Napisz w komentarzu, co sądzisz o nowych zmianach wizualnych Ubera?

źródło: Uber Newsroom – Celebrating Cities: A New Look and Feel for Uber

Łukasz Majchrzyk Memoji (mobiRANK.pl)
Łukasz Majchrzyk

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.

mobirank.pl
Tagi: branding, identyfikacja wizualna, logo, marka, podróże, transport, Uber

Nawigacja wpisu

1 na 7 osób na świecie używa WhatsApp
Sporo nowości w Kindle Software 5.7.2

JAKI WYBRAĆ INTERNET STACJONARNY?

Jaki wybrać internet dla domu (domowy/stacjonarny)?

Przeczytaj także

  • Złote Pinezki Map Google 2022 rozdane
  • CCC rusza ze zbiórką używanych plecaków w Polsce i za granicą
  • Vivaldi 5.4 jest już dostępna dla użytkowników komputerów
  • Nowa seria smartwatchy Galaxy Watch5 i Galaxy Watch5 Pro
  • Samsung pokazał nowe Galaxy Z Flip4 oraz Galaxy Z Fold4

Jaki wybrać internet mobilny?

Jaki wybrać internet mobilny na kartę?

Zobacz także

MOBILE NEWSY POLECANE WYDARZENIA

Złote Pinezki Map Google 2022 rozdane

11 sierpnia 2022
Łukasz Majchrzyk
NEWSY WYDARZENIA

CCC rusza ze zbiórką używanych plecaków w Polsce i za granicą

11 sierpnia 2022
Łukasz Majchrzyk
ANDROID APLIKACJE MOBILNE iOS MOBILE NEWSY

Vivaldi 5.4 jest już dostępna dla użytkowników komputerów

11 sierpnia 2022
Łukasz Majchrzyk
ANDROID MOBILE NEWSY TECHNOLOGIA

Nowa seria smartwatchy Galaxy Watch5 i Galaxy Watch5 Pro

10 sierpnia 2022
Łukasz Majchrzyk
© 2022 mobiRANK.pl
Ta strona korzysta z ciasteczek, które zapisywane są na Twoim urządzeniu zgodnie z ustawieniami przeglądarki (m.in. w celach statystycznych i wyświetlania niespersonalizowanych reklam). Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie na zasadach określonych w naszej Polityce prywatności. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie cookiesów, usuń lub wyłącz je w swojej przeglądarce.AkceptujęDowiedz się więcej