Zdecydowanie najwięcej urządzeń sprzedanych w okresie świątecznym posiadało jabłko w logo – prawie połowa aktywacji odbyła się na urządzeniach Apple’a.
Podobnie jak w zeszłorocznym okresie świątecznym, tak i w okresie świąt bożonarodzeniowych w 2015 roku, urządzenia firmy Apple stanowiły prawie połowę nowych aktywacji urządzeń mobilnych. Według nowego raportu opublikowanego dziś przez firmę analityczną Flurry, aż 49,1 proc. wszystkich nowych aktywowanych urządzeń zostało wyprodukowanych przez Apple’a. W porównaniu z rokiem ubiegłym jest minimalny spadek z 51,3 proc. Mimo wszystko najpopularniejszymi urządzeniami mobilnymi pod choinką w tym roku były iPhone’y i iPady.
Dla porównania urządzenia mobilne firmy Samsung, stanowiły w tym roku 19,8 proc. wszystkich aktywacji, podczas gdy urządzenia Nokii 2 proc., LG 1,7 proc. a Xiaomi 1,5 proc.
Aktywacja urządzeń mobilnych w latach 2013-2015 wg rodzaju
Większe urządzenia tzw. phablety, takie jak 5,5-calowy iPhone 6s Plus Apple’a, były szczególnie popularne w tegorocznym sezonie świątecznym. W 2015 roku fablety stanowiły 27 proc. wszystkich aktywacji – to najwięcej w historii. W 2013 roku stanowiły tylko 4 proc. a w zeszłym roku 13 proc. – czyli połowę mniej niż w 2015 r.
Co ciekawe postępuje spadek popularności tabletów, także jako prezentów pod choinkę. W tym roku stanowiły one tylko 9 proc. nowych aktywacji, w porównaniu do 11 proc. w 2014 roku i 17 proc. w 2013 roku.
Aktywacja urządzeń mobilnych z systemem mobilnym Android i iOS (udział %)
Średnie smartfony, takie jak 4,7-calowy iPhone 6 i 6s są wciąż najbardziej popularnymi urządzeniami firmy Apple w okresie świątecznym i stanowiły 65 proc. nowych aktywacji, zaraz za nimi znalazły się tablety – iPady (14 proc.) i phablety – iPhone 6 Plus i 6s Plus (12 proc.). Dla porównania w tym roku było aktywowanych tylko 35 proc. średnich smartfonów z Androidem, a aż 50 proc. większych phabletów.
Fablet Apple’a (iPhone 6 Plus) został wprowadzony we wrześniu 2014 roku, a w niespełna półtora roku zyskał 12 proc. udziału wszystkich urządzeń Apple’a aktywowanych w czasie tygodnia Bożego Narodzenia. Warto zauważyć, że nie wyodrębniono osobnej kategorii dla dużych tabletów, takich jak iPad Pro, które stanowiły mniej niż 1 proc. aktywacji urzadzeń z iOS-em.
Ponad 2 razy więcej pobranych aplikacji mobilnych w święta (tylko USA)
Jeśli chodzi o popularność pobieranych aplikacji mobilnych ze sklepów App Store i Google Play, to w Boże Narodzenie pobrano 2,2 razy więcej aplikacji niż w przeciętny grudniowy dzień (od 1 do 21 grudnia 2015 r.) – to jest wzrost o 120 proc.
Firma Flurry zmierzyła aktywacje inteligentnych urządzeń mobilnych oraz pobieranie aplikacji mobilnych na podstawie ok. 780 000 trakowanych aplikacji. Dane zebrano w okresie od 19 do 25 grudnia 2015 r.
źródło: Flurry – Pha-La-La: A Real Phabulous Holiday przez MacRumors – Apple Dominates Holiday Sales With Nearly 50% of All New Device Activations