Pomimo silnej konkurencji ze strony Apple’a i Xiaomi, firma Fitbit zachowała prowadzenie na światowym rynku urządzeń wearables w 3. kwartale 2015 r.
Producent urządzeń naręcznych (wearables) do śledzenia aktywności fizycznej Fitbit, dostarczył aż 4,7 mln sztuk swoich produktów w okresie od lipca do września 2015 roku, co oznacza wzrost o ponad 100 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
Fitbit kładzie głównie nacisk na funkcjonalności związane ze śledzeniem aktywności fizycznej i dzięki tak przyjętej strategii radzi sobie zdecydowanie lepiej niż duże korporacje produkujące smartwatche.
Kwartał po debiucie zegarka Apple Watch, firma Apple zanotowała sprzedaż 3,9 mln swoich smartwatchów. co oznacza nieznaczny wzrost w porównaniu z 3,6 mln sztuk sprzedanymi po pierwszym kwartale wprowadzeniu na rynek. Chiński producent Xiaomi dogania firmę z Cupertino, pomimo iż te urządzenia wearables są znacznie tańsze niż Apple Watch. Tani smartwatch Mi Band jest szczególnie popularny w Chinach i może jeszcze zawojować rynki zachodnie.
Podsumowując, rynek urządzeń typu wearables zwiększył się prawie trzykrotnie w porównaniu z analogicznym okresem w 2014 roku. Według szacunków firmy IDC, od lipca do września 2015 roku, wysłano na całym świecie ponad 21 milionów urządzeń naręcznych.
źródło: IDC – Worldwide Wearables Market Soars in the Third Quarter as Chinese Vendors Challenge the Market Leaders, According to IDC przez Statista – Fitbit Retains Wearables Market Lead