Spada sprzedaż tabletów na świecie

Globalny rynek tabletów się kurczy, głównie ze względu na dużą popularność dużych smartfonów.

Podczas prezentacji wyników finansowych za ostatni kwartał, Apple podało jedną liczbę, która nie wzrastała, ale po raz 7 z rzędu osiągnęła najniższy poziom od 3. kwartału 2011 roku. Chodzi o sprzedaż iPadów za 4. kwartał 2015 r., która w dalszym ciągu maleje.

Problemy ze sprzedażą tabletów nie dotyczy tylko Apple’a, ale całego rynku tych urządzeń na świecie. Światowe wysyłki tabletów spadają od czterech ostatnich kwartałów, a negatywna tendencja wydaje się nabierać tempa. W trzech kwartałach 2015 r. odnotowano 9% spadek sprzedaży tabletów w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym.

Większe smartfony, tzw. phablety są na tyle wystarczające, że użytkownicy nie potrzebują kolejnego w postaci tabletu. Ponadto, tablety nie są dotowane przez operatów tak jak smartfony, które możemy kupić po niższej cenie (w rzeczywistości operatorzy wliczają koszty w abonament). To wszytko jednak wyjaśnia, dlaczego nasycenie rynku tabletów jest szybsze niż w przypadku smartfonów.

Poniższy wykres pokazuje sprzedaż tabletów na świecie w porównaniu z ujęciu rocznym.

Spada sprzedaż tabletów na świecie (-9% YOY w 3Q 2015 r.)

źródło: Statista – The Global Tablet Market Is in Decline