Globalny rynek tabletów się kurczy, głównie ze względu na dużą popularność dużych smartfonów.
Podczas prezentacji wyników finansowych za ostatni kwartał, Apple podało jedną liczbę, która nie wzrastała, ale po raz 7 z rzędu osiągnęła najniższy poziom od 3. kwartału 2011 roku. Chodzi o sprzedaż iPadów za 4. kwartał 2015 r., która w dalszym ciągu maleje.
Problemy ze sprzedażą tabletów nie dotyczy tylko Apple’a, ale całego rynku tych urządzeń na świecie. Światowe wysyłki tabletów spadają od czterech ostatnich kwartałów, a negatywna tendencja wydaje się nabierać tempa. W trzech kwartałach 2015 r. odnotowano 9% spadek sprzedaży tabletów w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym.
Większe smartfony, tzw. phablety są na tyle wystarczające, że użytkownicy nie potrzebują kolejnego w postaci tabletu. Ponadto, tablety nie są dotowane przez operatów tak jak smartfony, które możemy kupić po niższej cenie (w rzeczywistości operatorzy wliczają koszty w abonament). To wszytko jednak wyjaśnia, dlaczego nasycenie rynku tabletów jest szybsze niż w przypadku smartfonów.
Poniższy wykres pokazuje sprzedaż tabletów na świecie w porównaniu z ujęciu rocznym.
źródło: Statista – The Global Tablet Market Is in Decline
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.