Ekomersy 2015 – poznaj laureatów konkursu

Już po raz czwarty zostały wręczone Ekomersy – wyróżnienia dla produktów, usług i osób, przyczyniających się do rozwoju polskiego rynku e-commerce.

Statuetki Ekomersy 2015

Podczas oficjalnej gali 14 października na PGE Narodowym w Warszawie w trakcie Wieczoru Branżowego wieńczącego IX Targi eHandlu poznaliśmy zdobywców najważniejszych nagród branży e-commerce w Polsce. O statuetkę Ekomersa walczyło blisko 150 firm.

Wyniki konkursu Ekomersy 2015

Debiut roku – kategoria przeznaczona dla nowych produktów, usług i rozwiązań dla branży e-commerce, które premierę miały w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

  • Ekomers 2015: platforma do optymalizacji konwersji Marketizator
  • wyróżnienia: mTransfer mobilny, Frendi.pl, Shipbooster, FaniMani.pl

Platforma sklepowa – kategoria skierowana dla platform sklepowych działających w modelu SaaS (software-as-a-service), w postaci „pudełkowej” lub open source.

  • Ekomers 2015: IAI-Shop.com
  • wyróżnienia: Shoper, Selly Shop, RedCart, IwarePRINT

Rozwiązanie płatnicze przyjazne klientowi – kategoria dla firm obsługujących transakcje płatnicze.

  • Ekomers 2015: Przelewy24
  • wyróżnienia: PayU, InternetowyKantor.pl, Transferuj.pl, MasterPass v.6

Produkt/usługa wspierająca logistykę e-sklepu – kategoria dla rozwiązań nie opartych na standardowej usłudze kurierskiej, ale wpływających na optymalizację procesów związanych z łańcuchem dostaw w sklepie internetowym.

  • Ekomers 2015: Apaczka
  • wyróżnienia: Grupa Furgonetka, Cloudpack, Sheepla, AlleKurier.pl

Wdrożenie roku – kategoria oceniająca najlepsze kompleksowe wdrożenie sklepu internetowego, które miało miejsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

  • Ekomers 2015: White Ducky dla yes.pl
  • wyróżnienia: ANSWEAR.com, cdp.pl, eobuwie.pl i Bold Brand Commerce dla castorama.pl

Akcja promocyjna sklepu internetowego – kategoria oceniająca najskuteczniejsze kampanie reklamowe, które miały miejsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

  • Ekomers 2015: Glosel za kampanię “Nie bądź żyła!” dla TaniaKsiążka.pl
  • wyróżnienia: Sempai za kampanię SEM dla preorder.pl, FreshMail za automatyzację email marketingu w presto-sklep.pl

Rozwiązanie IT w e-commerce – kategoria dla produktów i usług nie związanych bezpośrednio z procesem sprzedażowym, wpływających na zwiększenie funkcjonalności sklepu internetowego, ale niewidocznych dla końcowego klienta.

  • Ekomers 2015: Analyzeo
  • wyróżnienia: wfirma.pl, e24cloud, Oktawave, i-systems

Produkt/usługa wspierająca Customer Support – kategoria skierowana dla rozwiązań, związanych z obsługą klienta na każdym etapie procesu sprzedaży z uwzględnieniem klientów, którzy już dokonali zakupu.

  • Ekomers 2015: ZOPIM Live Chat
  • wyróżnienia: Focus Contact Center, edrone.me, RzetelnyRegulamin.pl, 5pillows

Firma wspierająca ekspansję międzynarodową e-sklepów – kategoria dla firm, które ułatwiają sprzedaż i obsługą klientów na rynkach zagranicznych.

  • Ekomers 2015: Dotpay za Dynamic Currency Conversion
  • wyróżnienia: Docdata, Walutomat, EuroHermes, IAI-Shop.com

Najlepsze rozwiązanie m-commerce – kategoria dla rozwiązań sprzedażowych dla urządzeń mobilnych. Kategoria skierowana zarówno dla twórców oprogramowania jak i sklepów, gdzie zaimplementowano wskazane rozwiązania.

  • Ekomers 2015: PayU Express – mobilny e-przelew
  • wyróżnienia: responsywna bramka płatności Dotpay, Grupa Unity za aplikację mobilną Leroy Merlin, aplikacja mobilna Ceneo, strona mobilna Gandalf.pl

Produkt/usługa wspierająca generowanie sprzedaży – kategoria zorientowana na produkty i usługi, dzięki którym sprzedawcy internetowi mogą zwiększać sprzedaż np. poprzez zwiększenie ruchu na stronie, pozyskiwanie nowych użytkowników lub aktywizację obecnych.

  • Ekomers 2015: GO.pl
  • wyróżnienia: Brand24, SALESmanago, SARE, SalesMedia

Szczególny wkład na rzecz rozwoju rynku e-commerce to kategoria, dla osób i firm, które w sposób szczególny przyczyniły się do rozwoju handlu internetowego w Polsce. Laureatami poprzednich edycji byli: Tomasz Karwatka i Rafał Brzoska. W tym roku nagrodę otrzymała E-commerce Polska Izba Gospodarki Elektronicznej.

Wręczanie nagród Ekomersy 2015

O ostatecznym wyniku konkursu zdecydowała łączna liczba punktów wyrażona w wyniku procentowym otrzymana po głosowaniu Internautów i Rady Jurorów, w której skład wchodzili m.in. przedstawiciele sklepów internetowych tacy jak Wojciech Tomaszewski (ANSWEAR.com), Jolanta Zyzek (Księgarnie Matras), Marek Prudel (militaria.pl), Wojciech Latoszek (4gift.pl), Justyna Dziegieć (L’oreal), Jacek Palec (bdsklep.pl), Michał Gembicki (cdp.pl), Katarzyna Kostacińska (Monnari), Norbert Trudziński (neosport.pl), Michał Gębala (DaWanda), przedstawiciele mediów i blogów branżowych m.in. Tomasz Grynkiewicz (biztok.pl), Jacek Szlak (Marketing przy Kawie), Paweł Tkaczyk (paweltkaczyk.com), Krzysztof Bartnik (eKomercyjnie.pl), przedstawiciele organizacji branżowych m.in. Włodzimierz Schmidt (IAB Polska), Kinga Szewczyk (Instytut Logistyki i Magazynowania), Grzegorz Wójcik (e-Commerce Polska) oraz absolwenci certyfikatu Profesjonalista w eHandlu.
Mecenasem Gali była Poczta Polska a organizatorem konkursu Ekomersy Fundacja Polak 2.0 – organizator m.in. Targów eHandlu, Kongresu eHandlu, Kongresu Mobilnego, wydawca książki “E-commerce Manager. Profesjonalista w eHandlu”.

źródło: informacja prasowa

The following two tabs change content below.
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowoczesnych technologii. Dołącz do moich kręgów na .
  • Bartosz Zerebecki

    Dziękuję Łukaszu za dobrze napisany artykuł o Ekomersach 2015. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to polecam zarejestrować się i wziąć udział w Marketing Automation Kongres, który odbędzię się 1 grudnia 2015 w Warszawie. Dla specjalistów mamy promocję, wpisz kod: startwma by zmnniejszyć cenę biletu.

    Bartosz Żerebecki