Komunikacja SMS w Polsce – aktualne trendy

Czy w świecie dynamicznego rozwoju nowych technologii, powiadomienia SMS są jeszcze wykorzystywane?

Raport Komunikacja SMS w Polsce

W podsumowaniu raportu „Komunikacja SMS w Polsce”, sprawdzono jak obecnie wykorzystywane są SMS-y w nowoczesnej komunikacji biznesowej i konsumenckiej. Czy Polacy nadal uważają je za użyteczne i funkcjonalne?

Powiadomienia SMS nadal są najchętniej wykorzystywaną formą komunikacji wśród Polaków, wynika z podsumowania badań przeprowadzonych przez platformę SerwerSMS. Ze wszystkich dostępnych technologii, ponad 94 proc. osób wybiera właśnie krótkie wiadomości tekstowe, a 65 proc. korzysta z nich codziennie. Popularność smartfonów, a tym samym aplikacji mobilnych i komunikatorów, nie zdetronizowała SMS-ów, które towarzyszą nam od ponad dwóch dekad zarówno w komunikacji biznesowej, jak i codziennej.

SMS-y Premium wspierają akcje charytatywne

Blisko 33 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z usługi SMS-ów Premium, czyli krótkich wiadomości tekstowych o podwyższonym koszcie. 2/3 osób korzysta z nich kilka razy do roku. Zdecydowana większość (68 proc.) przeznacza na ten cel do 5 zł miesięcznie, a jedynie 4 proc. wydaje na SMS-y Premium do 100 zł w ciągu miesiąca.

Warto dodać, że blisko 25 proc. osób korzystających z SMS-ów Premium przyznaje, że zasila w ten sposób konta organizacji pożytku publicznego. Wśród innych funkcji, popularne są również płatności i transakcje finansowe. Korzysta z nich co piąty badany.

Urzędowa wiadomość SMS

Instytucje publiczne są coraz bardziej aktywne na polu komunikacji mobilnej. W ciągu 12 miesięcy blisko 40 proc. Polaków otrzymało SMS-a od instytucji publicznej, a ponad 90 proc. uznało je za przydatne. Najwięcej osób, które otrzymało SMS-a od instytucji publicznej, mieszka w województwie kujawsko-pomorskim.

W komunikacji z urzędami, Polacy najchętniej chcieliby otrzymywać SMS-y informujące o aktualnym statusie swojej sprawy. Najczęściej dotyczy to spraw związanych z wydaniem dowodów osobistych, paszportów czy praw jazdy.

Powiadomienia SMS dotyczące umówionych wizyt lekarskich w szpitalu lub w przychodni publicznej oraz SMS-y związane z lokalnymi zagrożeniami (np. burze, powodzie, pożary), to inne najczęściej wskazywane tematy, przy których Polacy chcieliby otrzymywać wiadomość od instytucji publicznych.

Preferencje zakupowe

Niemal 40 proc. Polaków chciałoby otrzymywać powiadomienia SMS o promocjach w sklepach i punktach usługowych. Najbardziej pożądanym typem promocji realizowanym za pośrednictwem SMS-ów, jest rabat na zakup produktu lub usługi, a największym zainteresowaniem cieszą się takie branże jak odzież, obuwie oraz akcesoria.

Markowe wiadomości tekstowe

Jakie wiadomości SMS i jak często chcieliby otrzymywać Polacy? Według badania, 3 na 4 osoby są zainteresowane otrzymywaniem komunikatów dotyczących ich ulubionych marek. 43 proc. chciałoby raz w tygodniu otrzymywać powiadomienia SMS z informacjami o promocjach i aktualnościach w sklepach lub punktach usługowych. W przypadku zakupów online, zdecydowana większość Polaków chętnie skorzystałaby z możliwości otrzymania wiadomości SMS, informującej o szczegółach związanych z transakcją.

Zobacz dane z raportu na infografice:

Raport Komunikacja SMS w Polsce (infografika)

źródło: informacja prasowa