Netflix Effect- streaming zjada kablówki

Serwis Netflix jest obecnie jednym z największych na świecie dostawców usług telewizyjnych online, ale czy wiesz dzięki czemu osiągnął swój sukces?

Siła serwisu Netflix

Serwis Netflix to jedna najpopularniejszych usług telewizji na życzenie na świecie. Wykupując miesięczną subskrypcję użytkownicy mają nielimitowany dostęp do najpopularniejszych programów i seriali, które mogą oglądac dowolną ilość razy i o dowolnej porze. Dzięki powszechności dostepu do szybkiego internetu możemy oglądać w bardzo dobrej jakości ulubione seriale online.

Od jakiegoś czasu pojawiają sie doniesienia na temat wejścia serwisu Netflix na rynek polski. Ufam, że na pewno znajdzie się wielu zwolenników seriali w Polsce, którzy obecnie muszą siegać po nielegalne źródła, aby móc obejrzeć nowości serialowe.

Brak reklam w serwisie Netflix jest jednym z ważnych czynników, które przyczyniły się do jego sukcesu.  Zobacz na poniższej infografice najważniejsze statystyki związane ze streamingiem tv i serwisem Netflix.

Najważniejsze statystyki Netflixa

  • 3 na 4 gospodarstwa domowe korzysta z jakiejś usługi wideo na żądanie
  • 36% gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych korzysta z serwisu Netflix
  • Netflix ma obecnie około 61 mln subskrybentów na świecie
  • z serwisu można kożystac na ponad 45 różnych urządzeniach, najpopularniejsze to Playstation 3 (30% ruchu), Xbox 360 (25% ruchu), komputery (20% ruchu)
  • 8 na 10 widzów przewija reklamy w materiałach VOD
  • 2 na 5 widzów wideo a żądanie denerwuje brak możliwości pominięcia reklam
  • najchetniej ogladane programy przez Netflixa w USA to:
    • Daredevil – 4,38 mln (10,7%)
    • Unbreakable Kimmmy Schmidt – 2,99 mln (7,3%)
    • House of Cards (3. sezon) – 2,66 mln (6,5%)

Efekt Netflixa - infografika

źródło: Frame Your TV