Popyt na modele iPhone’a (2010-2015)

Sprawdź, jak zmieniał sie popyt na poszczególne modele iPhone’ów i czy iPhone 6s i 6s Plus wpisze się we wzrostowy trend sprzedaży?

Serwis mobiRANK.pl we współpracy z porównywarką cen idealo przygotował grafikę obrazującą popularność sprzedaży modeli iPhone’a (4, 4s, 5, 5s i 6). Pokusiliśmy się także o estymację popularności najnowszego modelu iPhone’a 6s względem wersji podstawowej.

Dane na infografice przygotowane zostały na podstawie wyszukiwań ze wszystkich stron idealo: z 7 krajów z Europy (Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Austrii, Włoch i Hiszpanii) oraz z Indii. Dane obejmują okres od czerwca 2010 roku do lipca 2015 roku. Udział procentowy odnosi się do kliknięć na oferty poszczególnych produktów na idealo.

Najważniejsze wnioski na podstawie zebranych danych:

  • Na podstawie danych procentowego udziału popytu na modele iPhone’a w wersji S w porównaniu z podstawowymi modelami widać, że popularność na wariant S jest każdego roku coraz większa. Na tej podstawie można wnioskować, że w przypadku modelu iPhone’a 6s będzie podobnie. Prognoza popytu na iPhone’a 6s została wyliczona na postawie wzrostu popytu na modele 4s i 5s.
  • Procentowy popyt na modele iPhone’a pod względem wielkości pamięci: iPhone 6 nie był dostępny w wariancie z pamięcią 32 GB, natomiast popularność tego modelu z pamięcią 64 GB gwałtownie wzrosła z 7% do 40%. Popyt na modele iPhone’a 4s, 5 i 5s w wersji 16 GB, 32 GB i 64 GB jest podobny. W przypadku tych modeli najpopularniejszą była wówczas pojemność 16 GB. Dzisiaj 16 GB w iPhone’ie 6s, to zdecydowanie za mało!
  • Na podstawie rozwoju popytu na poszczególne modele iPhone’a na idealo, w ciągu pierwszych 10 miesięcy od rozpoczęcia sprzedaży, można zauważyć, że użytkownicy najczęściej klikali na oferty iPhone’a w piątym lub szóstym miesiącu sprzedaży.

Szczegółowe dane dotyczące popytu na iPhone’y znajdziesz na poniższej infografice.

Popyt na modele iPhone'a (4, 4s, 5, 5s, 6) - mobigrafika

współpraca merytoryczna: Adam Bębenek – dane z porównywarki idealo (2010-2015)

The following two tabs change content below.
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowoczesnych technologii. Dołącz do moich kręgów na .