Jaki procent aplikacji mobilnych przestaje prawidłowo działać po wypuszczeniu przez Apple’a nowego systemu iOS?
Apple wydało dziś oficjalną wersję systemu iOS 9 z mnóstwem nowych funkcji i poprawioną stabilnością systemu, nawet pod kątem długości działania na jednym ładowaniu! Podczas, gdy w Uaktualnieniach pojawia się nowa iteracja systemu mobilnego Apple’a, miliony użytkowników spieszy z aktualizacją swoich urządzeń. Jednak, po przejściu na nowy system operacyjny, wielu użytkowników może być zaskoczonych, że niektóre z ich ulubionych aplikacji mobilnych przestało działać, albo działa nieprawidłowo.
Według danych dostarczonych przez firmę Crittercism na temat tzw. crashowania się aplikacji zaraz po wprowadzeniu nowego iOS-a, widac pewną tendencję, która powtarza się od jakiegoś czasu.
Kiedy nowa wersja iOS-a jest udostępniana programiści mają wcześniej sporo czasu na zoptymalizowanie swoich aplikacji i wyeliminowanie niektórych błedów. Jednak nie wszystko są w stanie przewidzieć i dopiero po oficjalnej premierze są w stanie wyeliminowac wszelkie defekty działania appek.
Z czasem starsze urządzenia nie są wspierane już przez nowe wersje systemu iOS, a deweloperzy skupiają się bardziej na wersjach aplikacji dla popularniejszych urządzeń.
Poniższy wykres, przygotowany przez serwis Statista ilustruje jak wygląda procent awarii na poszczególnych modelach iPhone’a. Najwięcej awarii jest na iPhone’ie 4, który nie jest kompatybilny nawet z iOS-em 8. Tendencja awarii związanych z aplikacjami jest wzrostowa, podczas gdy awarie na urządzeniach obsługiwanych przez nowy system maleją.
źródło: Statista – What Happens When Apple Releases a New iOS Version