TVN nabyło 40 proc. udziałów Everytap

TVN Ventures nabywa 40% udziałów w spółce Everytap, operatora mobilnej platformy reklamowej, wykorzystującej technologię beaconów.

Logo Everytap

Everytap otrzyma wsparcie finansowe oraz medialne na potrzeby dalszego rozwoju spółki.

Mobilna technologia marketingowa i reklamowa to kluczowy element naszej strategii cyfrowej. Everytap łączy w sobie przekonujący model biznesowy, doskonałą realizację i znakomity zespół menedżerów. Dzięki TVN spółka będzie w stanie przyspieszyć swój rozwój w całej Polsce. – powiedział członek zarządu TVN ds. digital i e-commerce Christian Anting.

TVN będzie jedynym inwestorem instytucjonalnym spółki, natomiast pozostała część udziałów pozostanie w rękach jej założycieli. Transakcja przewiduje, że udziałowcem przestanie być fundusz Black Pearls VC. Transakcja składa się inwestycji gotówkowej oraz media for equity (M4E).

— Bardzo nas cieszy, że pozyskaliśmy takiego partnera, jak TVN. Wierzymy, że przyspieszy to rozwój naszej sieci, ale także pozwoli nam szerzej spojrzeć na możliwość wykorzystania naszych pomysłów i doświadczeń w innych kanałach. Uzyskane środki zostaną w całości wykorzystane na finansowanie rozwoju spółki. Bardzo ważny jest też dla nas pakiet medialny otrzymany od TVN, który ułatwi nam promocję aplikacji wśród użytkowników i pozwoli nam znacznie zwiększyć liczbę osób czerpiących z niej korzyści – dodał dyrektor zarządzający Everytap Maciej Piwko.

Everytap jest platformą łączącą w sobie technologię beaconów z aplikacją mobilną, dzięki której użytkownicy mogą otrzymywać kontekstowe wiadomości, oferty i nagrody podczas zakupów lub wizyt w takich miejscach, jak restauracje, sale koncertowe czy stadiony.

Everytap oferuje współpracującym z nią reklamodawcom, sklepom, restauracjom i instytucjom możliwość opracowania programów lojalnościowych i ofert promocyjnych oraz w pełni elastycznego zarządzania kampaniami marketingowymi, skierowanymi do klientów znajdujących się w ich lokalach. Platforma Everytap jest jedną z pierwszych aplikacji tego typu na świecie, która wykorzystuje bezprzewodową technologię beaconów, oferującą nieograniczone możliwości dotarcia do klientów w oparciu o mikrolokalizację.

Uruchomiona w 2013 roku usługa Everytap jest już dostępna w 100 punktach Trójmiasta i ma ponad 10 tys. zarejestrowanych i aktywnych użytkowników.

Spółka Everytap rozpoczęła pracę nad aplikacją w 2013 roku, a ostatnie 12 miesięcy jej rozwoju wpierał fundusz zalążkowy Black Pearls, który miał w niej 16% udziałów wraz ze współfinansującą projekt PARP.

Startupsmetropolis w Gdańsku z takimi partnerami jak Incubator Starter, gdzie Everytap miał swoją siedzibę wcześniej, pomaga budować startupy wspierane przez fundusze kapitałowe. Nie można nie docenić wkładu doświadczonych aniołów biznesu, którzy zawsze zachęcali do współpracy – w przypadku Everytap był to Michał Jaskólski, który wspierał zespół finansowo i strategicznie od początku – wskazał partner zarządzający grupy Black Pearls VC Marcin Kowalik.

Zobacz także: Everytap – pierwsze komercyjne beacony w Polsce

źródło: informacja prasowa Everytap