Tablica SEO z najważniejszymi czynnikami pozycjonowania

Najważniejsze czynniki mające wpływ na SEO: pobierz tablicę, która pozwoli Ci zapamiętać podstawy optymalizacji stron internetowych.

Przedstawiamy główne czynniki i najlepsze praktyki w SEO, dzięki którym osiągniesz sukces  w wynikach wyszukiwania.

Czynniki, na które bezpośredni wpływ mają osoby publikujące strony (on-page factors):

Podstawy, SEO w pigułce - Tablica SEO - wersja skrócona

 

Treści (content)

  • (Tj) Jakość – Strony internetowe muszą być czytelne oraz posiadać wartościową treść dla użytkownika.
  • (Tb) Badanie – Badaj słowa kluczowe, na które użytkownicy mogą wyszukać Twoją stronę.
  • (Tw) Wyrażenia – Dobieraj frazy i słowa kluczowe w tekście, dzięki którym użytkownik może trafić z wyszukiwarki na Twoją stronę.
  • (Tś) Świeżość – Zadbaj o to, aby na Twojej stronie znalazły się aktualne informacje na tematy, które są na topie.
  • (Tr) Różnorodność – Zamieszczaj na stronach obrazy, filmy wideo, mapy. Zadbaj o różnorodność contentu.
  • (To) Odpowiedzi – Sprawdź, czy Twoja treść jest odpowiednio sformatowana, aby znaleźć się w wynikach wyszukiwania.
  • (Np) Płytkość – Sprawdź czy kontent nie jest „płytki” i czy na pewno zawiera przydatne informacje. Im bardziej unikalny content tym większa szansa, że użytkownik trafi na Twoją stronę.

Architektura strony internetowej

  • (As) Struktura – Sprawdź, czy wyszukiwarki (roboty internetowe) w łatwy sposób mogą poruszać się po Twojej stronie. Zadbaj o prawidłową strukturę stron.
  • (Ad) Duplikacja – Zadbaj, aby strony nie posiadały zduplikowanej treści.  W przeciwnym przypadku strony nie zostaną zaindeksowane w wyszukiwarce.
  • (Am) Mobile – Strony powinny prawidłowo wyświetlać się na urządzeniach mobilnych, powinny być wykonane w technologii RWD.
  • (Ac) Czas – Strony powinny szybko ładować się na wszystkich urządzeniach.
  • (Au) URL – Adresy URL powinny zawierać znaczące słowa kluczowe zgodne z  tematem strony.
  • (Ah) HTTPS – Używaj protokołu HTTPS, aby zapewnić bezpieczne połączenie dla odwiedzających użytkowników.
  • (Nc) Cloaking – Zawartość prezentowana wyszukiwarce internetowej nie może być inna od zawartości prezentowanej czytelnikom.

HTML

  • (Ht) Titles – Tytuł strony (<title>w znaczniku HTML) powinien zawierać słowa kluczowe powiązane z tematem strony.
  • (Hm) Meta tagi – Meta tagi powinny zawierać odpowiedniej długości opis (np. Description). Pamiętaj także o dodawaniu tekstu alternatywnego dla grafik (znacznik alt=”Krótki opis co przedstawia grafika”).
  • (Hd) Dane strukturalne -Używaj danych strukturalnych (opisów rozszerzonych), aby wyróżnić się w wynikach wyszukiwania.
  • (Hn) Nagłówki – W nagłówkach i podtytułach strony używaj odpowiednich słów kluczowych.
  • (Ng) Gęstość, Nasycenie – Nie używaj nadmiernie słów kluczowych, na które chcesz aby użytkownicy wyszukiwali Twoje strony.
  • (Nu) Ukrywanie – Nie używaj kolorów, które spowodują ukrywanie słów kluczowych, na które użytkownicy trafiają na Twoją stronę.

Elementy na które mają wpływ użytkownicy odwiedzający Twoje strony (off-page factors):


Zaufanie

  • (Zz) Znaczenie – Zadbaj, aby linki prowadzące do Twojej strony zwiększały jej wiarygodność.
  • (Za) Aktywność, Zaangażowanie – Wpływaj na zaangażowanie użytkowników.
  • (Zh) Historia – Strona lub jej domena powinna posiadać dobrą historię w sieci.
  • (Zt) Tożsamość – Spraw, aby można było sprawdzić tożsamość witryny i autora publikowanych treści.
  • (Np) Piractwo – Zadbaj, aby strona nie została oflagowana z powodu udostępniania plagiatu i niedozwolonych treści.
  • (Nr) Reklamy – Strona nie powinna być przeciążona reklamami internetowymi.

Linki

  • (Lj) Jakość – Linkowanie (odnośniki) do Twojej strony powinno pochodzić z wysokiej jakości witryn.
  • (Lt) Tekst – W adresach URL używaj słów, dzięki którym użytkownicy mogą znaleźć stronę.
  • (Li) Ilość – Posiadaj odpowiednią liczbę linków na stronie.
  • (Nl) Linkowanie – Nie kupuj linków, aby wypozycjonować stronę.
  • (Ns) Spam -Nie spamuj umieszczając linki do swojej strony na forach lub w komentarzach na innych blogach.

Personalizacja

  • (Pk) Kraj – Sprawdź z jakiego kraju pochodzą odwiedzający stronę.
  • (Pl) Lokalizacja – Z jakich miejscowości/regionów pochodzą odwiedzający?
  • (Ph) Historia -Zadbaj o powracających użytkowników.
  • (Ps) Społeczności – Daj powód, aby użytkownicy pozytywnie wypowiadali się o stronie w social mediach i na forach (bądź cytowany).

Social media – media społecznościowe

  • (Sr)Reputacja – Niech użytkownicy forów uważają, że Twój content jest wartościowy.
  • (Su) Udostępnienia – Niech Twój content będzie naturalnie udostępniany.

Podstawy, SEO w pigułce - Tablica SEO (wersja pełna)

Pamętaj, że wszystkie te czynniki SEO działają razem!

Wszystkie czynniki wymienione w tablicy są istotne, lecz te które oznaczone są „+3” mają najwyższą wagę.Żaden pojedynczy czynniki nie zagwarantuje wysokich rankingów strony w wyszukiwarkach, natomiast zwiększą szansę na korzystne wyniki strony. Negatywne czynniki pokazane są kolorem czerwonych.

Zachęcamy do pobrania Tablicy SEO. Wybierz poniżej format pliku, wydrukuj i przestrzegaj zasad!

źródło: Tablica i artykuł przygotowany na podstawie Układu okresowego SEO z serwisu Search Engine Land – The Periodic Table Of SEO Success Factors

Tablica została pierwotnie przygotowana dla nieistniejącego już serwisu onsearch.pl przez Łukasza Majchrzyka i Piotra Supronowicza.

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na .
Obserwuj