Agencja 6S Marketing prosi Apple’a o iPhone’a 7

Ciekawy sposób na promocję wymyśliła agencja reklamowa 6S Marketing, która chce aby Apple nazwało swojego najnowszego smartfone’a iPhone 7.

Billboard agencji 6S Marketing z apelem do Apple'a

Jeśli Apple będzie kontynuować sposób nazewnictwa swoich modeli smartfonów, to 9 września zostaną zaprezentowane dwa nowe telefony: iPhone 6s i iPhone 6s Plus. Tak się złożyło, że od 2000 roku istniej agencja reklamowa 6S Marketing, która sprytnie podchwyciła moment na własną promocję.

Obecny schemat nazewnictwa iPhone’ów istnieje już od wprowadzenia iPhone’a 3GS. Oczywiście wszystko jest możliwe, ale według wszelkich plotek i przecieków kolejna iteracja będzie opatrzona literą „s”.

Czy to ma jakieś znaczenie dla agencji reklamowej 6S Marketing? Nie sądzę, ale każda okazja jest dobra do promocji własnej marki i posunięcie agencji to wykorzystanie właściwego momentu, żeby mogło się o niej zrobić głośno i to za darmo.

Agencja uruchomiła własną kampanię marketingową, aby upowszechnić własną nazwę. Dzięki prostym działaniom bardzo łatwo upowszechnia własną nazwę. 6S Marketing uruchomiło duże billboardy, na których widniej list otwarty do Apple’a. W treści listu firma próbuje odwieść firmę z Cupertino od nazwania kolejnej generacji iPhone’ów 6s i prosi o użycie nazwy iPhone 7. Jeden z wielkich bannerów znalazł się nawet na Times Square w Nowym Jorku (zdjęcie poniżej). Firma użyła również hashtagu #WeAre6S i taką samą domenę. Kto pierwszy ten lepszy :)

Billboard agencji 6S Marketing na Times Square z apelem do Apple'a

Prawie 15 lat temu założono mały wówczas podmiot 6S Marketing. Założyciele tłumaczą, że powodem wybrania do swojej nazwy skrótu „6S” jest fakt, że po angielsku brzmi podobnie do słowa sukces (success czyli six+es). Poniżej oryginalna treść listu:

See, our company name is 6S Marketing, but our clients, friends, and colleagues simply refer to us as good ol’ “6S.” It’s a small name but a big part of our identity — one we’ve been using since 2000, when we started this company in my tiny apartment. At that time, we didn’t think that one of the biggest, and most well-respected, companies would use it to name a mobile device. (We were still using Motorola flip phones at the time, after all.)

Na poniższym filmie możesz zobaczyć podjazd samochodu z bannerem #WeAre6s pod Apple Store na 5. Alei.

Choć wniosek o zmianę nazwy kolejnych iPhone’ów jest szczery, to umówmy się chodzi o wykorzystanie szumu wokół  kolejnej generacji smartfonów Apple’a. I o to chodzi! Grzechem byłoby niewykorzystanie takiej okazji.

źródło: MacRumors – ’6S Marketing’ Ad Agency Asks Apple to Rename 'iPhone 6s’