Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Nowe logo Google

Jest lepiej: Google zmieniło swoje logo, na bardziej nowoczesne i proste.

To musiało się wreszcie stać, Google zmieniło wyraźnie swoje logo. W ostatnim czasie zaszło wiele dużych zmian, nie tylko w produktach ale w samym Google’u, między innymi głośne utworzenie holdingu Alphabet na początku sierpnia tego roku. Teraz przyszedł czas na zmianę wizerunkową i odświeżenie logotypu firmy.

Logo Google’a to jeden z najbardziej rozpoznawalnych znaków na świecie i każda zmiana, nawet ta najmniejsza budzi wielkie emocje wśród internautów. W ciągu siedemnastu lat istnienia firmy logo przechodziło drobne liftingi i odświeżenia, tym razem zmiany są znacznie większe i zauważalne. Google zdecydowało się na całkowitą zmianę czcionki. Użyty font Product Sans należy do rodziny geometrycznych fontów sans-serif, który nie posiada szeryfów i jest bardzo prosty.

Jest jednak coś co pozostało bez zmian: kolorystyka, która od 1998 roku przypisana została na stałe do poszczególnych liter.

Dlaczego Google zmieniło logo?

Zmiana nie dotyczy tylko samego wyglądu logo, ale całej strategii wizerunkowej firmy. Google wprowadza całkowicie nowy język wizualny, który ma być spójny na wszystkich typach urządzeń. Od telewizorów i komputerów, przez smartfony, tablety, deski rozdzielcze w samochodach i smartwatche.

Nowe logo ma przypominać o tym jak proste jest korzystanie z narzędzi Google’a. Kolorowy mikrofon ma  informować o interakcji i identyfikacji z Google’em gdy korzystacie z narzędzi głosowych. Zmieniła się także favicona, zamiast małej niebieskiej ikony z litera „G” zauważycie kolorowy symbol, który koresponduje z logotypem.

Jak czytamy na oficjalnym blogu firmy, to nie ostatni raz, kiedy zmieni się logo, ale obecny dizajn ma oddawać wszystkie sposoby w jakie Google pomaga Wam w codziennym życiu. Już teraz zobaczycie nowe logo w wyszukiwarce, Mapach, Gmailu czy Chrome’ie.

Nowe logo Google w kilku słowach, to: prostota, czytelność, kolorowość i przyjazność.

Nowy branding będzie stopniowo pojawiał się we wszystkich produktach Google’a. Już teraz możecie zobaczyć jak logo giganta ewoluowało na przestrzeni lat:

W polskiej wersji wyszukiwarki i poczty Gmail już pojawiło się nowe logo.

Co sądzisz o nowym logotypie?

Więcej informacji na temat nowej identyfikacji wizualnej Google’a oraz nowej czcionki Product Sans, znajdziesz na stronach: Evolving the Google Identity

źródło:Google Blog Polska, Tamar Yehoshua – Wygląd Google ewoluował

Exit mobile version