Strony internetowe banków odwiedzane są przez ponad połowę polskich internautów.
W ciągu 10 kat w Polsce wzrósł odsetek internautów odwiedzających strony internetowe banków. Według najnowszej analizy firmy Gemius obecnie gości na nich sześciu na dziesięciu użytkowników sieci, czyli 13 milionów internautów.
W raporcie Gemiusa o e-handlu w Polsce (raport E-commerce w Polsce 2015), można znaleźć wypowiedź eksperta, który wskazuje, że w Polsce istnieje potrzeba upowszechnienia obrotu bezgotówkowego. Wynika ona z niewystarczającego poziomu tzw. ubankowienia społeczeństwa w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej. A ilu surfujących Polaków w ogóle odwiedza strony WWW banków? Gemius postanowił przeanalizować, jakim zainteresowaniem cieszyły się one w latach 2005–2015.
O połowę więcej odwiedzających
Analiza pokazuje, że w ciągu dekady o ponad połowę wzrósł odsetek internautów odwiedzających strony WWW banków. Według danych z kwietnia 2015 roku już 6 na 10 użytkowników sieci (60%) odwiedziło przynajmniej jedną z nich. Tymczasem w 2005 roku na stronach internetowych instytucji finansowych gościło miesięcznie średnio 36 proc. internautów.
Największa popularność obecnie i pięć lat temu
W kwietniu 2015 r. na analizowanych stronach gościło 60 proc użytkowników sieci. Dane te pokazują, że odsetek odwiedzających strony WWW banków osiągnął poziom z rekordowego pod tym względem 2011 roku, w którym odnotowywano na nich średnio 59 proc. internautów miesięcznie.
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.
źródło: Gemius – Ponad połowa polskich internautów na stronach banków