Google udostępniło Search Analytics API

Google przedstawiło nowe Search Analytics API dla deweloperów, które udostępnia dane dotyczące wyników wyszukiwania strony internetowej.

Google Analytics logo (Search Analytics API)

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, które wyszukiwane frazy w Google’u najczęściej prowadzą do Twojej strony internetowej? A może ciekawi Cię jakie są najlepsze zapytania na telefonach i smartfonach?

Google zaoferowało Raport Analityka wyszukiwania w Search Console. raport pokazuje, jak często Twoja witryna pojawia się w wynikach wyszukiwania Google. Pozwala filtrować i grupować dane według takich kategorii jak wyszukiwane hasło, data lub urządzenie. Na podstawie uzyskanych wyników możesz zwiększyć skuteczność swojej witryny w wyszukiwarce.

Na przykład, zobacz, jak ruch z wyszukiwarki zmienia się w czasie, jakie są jego źródła oraz które wyszukiwane hasła najczęściej powodują wyświetlenie Twojej witryny. Przeanalizuj zapytania używane na smartfonach, by poprawić kierowanie na urządzenia mobilne. Sprawdź, które strony mają najwyższy (lub najniższy) współczynnik klikalności w wynikach wyszukiwania Google.

Oprócz tego gigant wyszukiwania stworzył specjalne API dla programistów, które można użyć, aby wykorzystać dane we własnych aplikacjach.

Search Analytics API uzyskuje dostęp do wszystkich danych o ruchu, który pochodzi z wyszukiwarki. Można wyciągnąć dane geolokalizacyjne takie jak kraj lub uzyskać wgląd, jakie są najlepsze zapytania użytkowników z Indii.

Potencjał API do tworzenia graficznych interfejsów użytkownika dla tych danych jest nieograniczony i zaleźy wyłącznie od inwencji programistów.

źródło: Webmaster Central Blog – Introducing the Search Analytics API via 9TO5Google