Nadeszła Panda 4.2 – nowy algorytm Google’a

Google Panda 4.2 już jest, prawie 10 miesięcy od ostatniej aktualizacji algorytmu wyszukiwania Google’a.

Google Panda 4.2 (nowy algorytm wyszukiwarki Google'a)

Google zapowiedziało rozpoczęcie wdrażania nowej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google, ale jego pełne działanie będzie widoczne za kilka miesięcy.

Aktualizacja algorytmu najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej Google postępuje bardzo powoli, a jego działanie może być zauważalne dopiero po kilku miesiącach od wdrożenia.  Oznacza to, że choć nowy algorytm Panda 4.2 zostanie wdrożony, to nie od razu będą widoczne zmiany w wynikach wyszukiwania.

Ostatnie odświeżenie Pandy miało miejsce 10 miesięcy temu, kiedy to 25 września 2014 roku wypuszczono Pandę 4.1. O ile wiem, bardzo niewielu webmasterów zauważyło efekty nowego updatu algorytmu, ale to całkiem normalne.

Google zapowiedziało, że zmiany będą miały wpływ na około  2-3% zapytań w języku angielskim. Wypuszczenie nowego algorytmu dotyczy jednak każdej strony w internecie. Te strony, które zostały ukarane przez poprzednią aktualizację Pandy, przy tym rolloucie mają szansę się zrhabilitować, jeśli zostały na nich wprowadzone odpowiednie zmiany. Zmiany w rankingach wyszukiwania będą pojawiały się stopniowo i jak zwykle zyskają Ci, którzy dostarczają unikatowych treści i stosują się do dobrych praktyk pozycjonowania w sieci.

Nie jest pewne w jak dużym stopniu nowy algorytm wpłynie na wyniki wyszukiwania w polskiej wersji wyszukiwarki Google.

źródło: Search Engine Lands – Google Panda 4.2 Is Here; Slowly Rolling Out After Waiting Almost 10 Months (grafika pochodzi z oryginalnego artykułu)