Sprzedaż iPhone’a ma największy wpływ na przychody firmy Apple niż kiedykolwiek wcześniej.
Kiedy Apple ogłosiło wyniki za trzeci kwartał fiskalny (obejmujący kwiecień, maj i czerwiec 2015), analitycy, inwestorzy i media byli szczególnie zainteresowani liczbą sprzedanych przez Apple’a iPhone’ów.
Minęło już osiem lat od czasu, gdy Steve Jobs zaprezentował publicznie pierwszego iPhone’a, ale jeszcze nigdy nie miał tak dużego wpływu na sukces firmy jak dzisiaj. W minionym kwartale, iPhone stanowił oszałamiające 69 proc. przychodów firmy Apple i prawdopodobnie podobny, jeśli nie większy, na udział zysków.
Z perspektywy czasu, iPhone 6 i 6 Plus nie mógł się przydarzyć firmie Apple w lepszym momencie. Podczas, gdy sprzedaż zwalniała i ludzie zaczęli kwestionować zależność Apple’a od iPhone’a, to właśnie te dwa modele z większymi ekranami pomogły firmie uzyskać dwa rekordowe kwartały z rzędu.
Tak długo, jak firma może utrzymać obecną dynamikę na rynku smartfonów i jej wyniki będą dobre, tak długo inwestorzy będą zadowoleni.
Zobacz, jak od 2007 roku rosła zależność wyników finansowych firmy z Cupertino od sprzedaży flagowego iPhone’a.
Ten wykres pokazuje rosnącą zależność całkowitych przychodów firmy Apple od przychodów ze sprzedaży iPhone’ów (od 2007 do 2015 roku)*.
*rok fiskalny firmy Apple kończy się we wrześniu
źródło: Statista – The iPhone Is More Vital Than Ever to Apple’s Success, Apple Press Info – FY 15 Third Quarter Results Conference Call