Zachowania mobilne 2015 – raport Banku of America

Zobacz, jak wyglądają zachowania amerykańskich właścicieli smartfonów w ciekawym raporcie Trends in Consumer Mobility Report 2015 Banku of America.

Raport Trends in consumer mobility report 2015 - Bank of America

Niezależna firma badawcza Braun Research Inc. przeprowadziła badanie zachowań użytkowników mobilnych na zlecenie Banku of America.

W opublikowanym raporcie Trends in Consumer Mobility Report 2015, firma przedstawia najważniejsze wnioski na temat zachowań amerykańskich posiadaczy smartfonów. Myślę, że większość z nich można spokojnie przenieść na całą populację światową.

Badanie telefoniczne zostało przeprowadzone w dniach 13-26 kwietnia 2015 r. na reprezentatywnej grupie 1000 amerykańskich użytkowników smartfonów, w wieku powyżej 18 roku życia, którzy mieli cokolwiek wspólnego z bankowością. Margines błędu dla grupy n = 1011 wynosi +/- 3,1 proc. z 95 proc. poziomem ufności.

Tegoroczne wyniki raportu wskazują na to, że rządzenia mobilne coraz większy wpływ na nasze codzienne zachowania. Dla wielu osób korzystanie ze smartfona to pierwsza i ostatnia czynność jaką wykonują każdego dnia! I tak każdego dnia!

Raport podzielony jest na 6 rozdziałów:

  1. Zawsze online – Amerykanie zasypiają ze smartfonami i nie rozstają się z nimi każdego dnia
  2. Zachowania bankowe – coraz więcej osób korzysta z bankowości mobilnej
  3. Etykieta mobilna (mobikieta) – zmieniają się maniery towarzyskie i międzyludzkie w związku z posiadaniem smartfonów, czy zaczynamy przekraczać granice dobrego wychowania?
  4. Trendy technologiczne – urządzenia mobilne zaczynają zastępować portfele
  5. Użycie smartfonów w USA
  6. Mobilny Bank of America

Najciekawsze wykresy i wniosku z raportu Trends in Consumer Mobility Report 2015

  • pragnienie łączności jest tak wielka, że ​​prawie trzy czwarte (71 proc.) respondentów sypia ze swoimi smartfonami, a dla wielu, to nie tylko ich ostatnia interakcja wieczorem, ale także pierwsza rzecz, po jaką sięgają po przebudzeniu rano ( 35 proc.), następnie jest poranna kawa (17 proc.), mycie zębów (13 proc.) lub inne znaczące czynności (10 proc.)

Gdzie jest Twój smartfon w nocy?Pierwsza rzecz, którą robisz po przebudzeniu (smartfon 35 proc.)

  • aż 44 proc. dorosłych Amerykanów nie może wytrzymać bez smartfona dłużej niż 24 godziny, a 82 proc. wróciłoby się do domu po smartfona, gdyby go zapomnieli wziąć

Czy wróciłbyś do domu po smartfona, gdybyś go zapomniał? (82 proc. - raczej tak)

  • ponad połowa (51 proc.) badanych Amerykanów korzysta z bankowości mobilnej lub internetowej, jako preferowanego dostępu do finansów,  sposobu bankowości; mniej niż jedna czwarta (23 proc.), w tym tylko 6 proc. w wieku 18-24 (młodsze pokolenie Milenialsów), wykonuje swoje transakcje w oddziale

Preferowany kontakt z bankiem

  • niemal 6 na 10 (57 proc.) badanych próbowało aplikacji bankowości mobilnej, prawie połowa (48 proc.) wszystkich respondentów korzysta aktywnie z aplikacji bankowości mobilnej
  • trzy czwarte (75 proc.) respondentów twierdzi, że zna zasady dobrego wychowania (etykietę mobilną – mobikietę) i uważa że wiedzą kiedy nie należy korzystać z telefonów komórkowych (smartfonów). Na pytanie o najbardziej irytujące miejsce, gdzie ludzie używają swoich smartfonów, wskazywano kino (31 proc.) a następnie instytucje religijne (18 proc.) i restauracje (13 proc.)

Miejsca w których korzystanie ze smartfona moąe być irytujące

  • prawie 4 na 10 badanych (37 proc.) przyznaje się do wysyłania SMS-ów podczas posiłku – najbardziej jednak to faux pas popełniają najmłodsi badani użytkownicy smartfonów w wieku 18-34 lat  (aż 55%)

Niestosowanie się do mobikiety

  • najważniejszymi technologiami mobilnymi są te związane z bezpieczeństwem (78 proc.)

Najpopularniejsze nowoczesne technologie mobilne

  • urządzenia typu wearables (smarwatche) – więcej niż 4 na 10 (42%), respondentów rozważ lub już zakupiło urządzenie typu wearables (w tym niemal połowa starszych Milenialsów (48% w wieku 25-34 z Generacji X) i (47% w wieku 35-49).

Popularność technologii wearables

Więcej znajdziesz w pełnej wersji raportu: Trends in Consumer Mobility Report 2015 (pdf)

źródło: Bank of America – Bank of America Trends in Consumer Mobility Report Report Explores Broad Mobile Trends, Banking Behaviors Among U.S. Adult Consumer

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowoczesnych technologii. Dołącz do moich kręgów na .
Obserwuj