Zachowania mobilne 2015 – raport Banku of America

Zobacz, jak wyglądają zachowania amerykańskich właścicieli smartfonów w ciekawym raporcie Trends in Consumer Mobility Report 2015 Banku of America.

Raport Trends in consumer mobility report 2015 - Bank of America

Niezależna firma badawcza Braun Research Inc. przeprowadziła badanie zachowań użytkowników mobilnych na zlecenie Banku of America.

W opublikowanym raporcie Trends in Consumer Mobility Report 2015, firma przedstawia najważniejsze wnioski na temat zachowań amerykańskich posiadaczy smartfonów. Myślę, że większość z nich można spokojnie przenieść na całą populację światową.

Badanie telefoniczne zostało przeprowadzone w dniach 13-26 kwietnia 2015 r. na reprezentatywnej grupie 1000 amerykańskich użytkowników smartfonów, w wieku powyżej 18 roku życia, którzy mieli cokolwiek wspólnego z bankowością. Margines błędu dla grupy n = 1011 wynosi +/- 3,1 proc. z 95 proc. poziomem ufności.

Tegoroczne wyniki raportu wskazują na to, że rządzenia mobilne coraz większy wpływ na nasze codzienne zachowania. Dla wielu osób korzystanie ze smartfona to pierwsza i ostatnia czynność jaką wykonują każdego dnia! I tak każdego dnia!

Raport podzielony jest na 6 rozdziałów:

  1. Zawsze online – Amerykanie zasypiają ze smartfonami i nie rozstają się z nimi każdego dnia
  2. Zachowania bankowe – coraz więcej osób korzysta z bankowości mobilnej
  3. Etykieta mobilna (mobikieta) – zmieniają się maniery towarzyskie i międzyludzkie w związku z posiadaniem smartfonów, czy zaczynamy przekraczać granice dobrego wychowania?
  4. Trendy technologiczne – urządzenia mobilne zaczynają zastępować portfele
  5. Użycie smartfonów w USA
  6. Mobilny Bank of America

Najciekawsze wykresy i wniosku z raportu Trends in Consumer Mobility Report 2015

  • pragnienie łączności jest tak wielka, że ​​prawie trzy czwarte (71 proc.) respondentów sypia ze swoimi smartfonami, a dla wielu, to nie tylko ich ostatnia interakcja wieczorem, ale także pierwsza rzecz, po jaką sięgają po przebudzeniu rano ( 35 proc.), następnie jest poranna kawa (17 proc.), mycie zębów (13 proc.) lub inne znaczące czynności (10 proc.)

Gdzie jest Twój smartfon w nocy?Pierwsza rzecz, którą robisz po przebudzeniu (smartfon 35 proc.)

  • aż 44 proc. dorosłych Amerykanów nie może wytrzymać bez smartfona dłużej niż 24 godziny, a 82 proc. wróciłoby się do domu po smartfona, gdyby go zapomnieli wziąć

Czy wróciłbyś do domu po smartfona, gdybyś go zapomniał? (82 proc. - raczej tak)

  • ponad połowa (51 proc.) badanych Amerykanów korzysta z bankowości mobilnej lub internetowej, jako preferowanego dostępu do finansów,  sposobu bankowości; mniej niż jedna czwarta (23 proc.), w tym tylko 6 proc. w wieku 18-24 (młodsze pokolenie Milenialsów), wykonuje swoje transakcje w oddziale

Preferowany kontakt z bankiem

  • niemal 6 na 10 (57 proc.) badanych próbowało aplikacji bankowości mobilnej, prawie połowa (48 proc.) wszystkich respondentów korzysta aktywnie z aplikacji bankowości mobilnej
  • trzy czwarte (75 proc.) respondentów twierdzi, że zna zasady dobrego wychowania (etykietę mobilną – mobikietę) i uważa że wiedzą kiedy nie należy korzystać z telefonów komórkowych (smartfonów). Na pytanie o najbardziej irytujące miejsce, gdzie ludzie używają swoich smartfonów, wskazywano kino (31 proc.) a następnie instytucje religijne (18 proc.) i restauracje (13 proc.)

Miejsca w których korzystanie ze smartfona moąe być irytujące

  • prawie 4 na 10 badanych (37 proc.) przyznaje się do wysyłania SMS-ów podczas posiłku – najbardziej jednak to faux pas popełniają najmłodsi badani użytkownicy smartfonów w wieku 18-34 lat  (aż 55%)

Niestosowanie się do mobikiety

  • najważniejszymi technologiami mobilnymi są te związane z bezpieczeństwem (78 proc.)

Najpopularniejsze nowoczesne technologie mobilne

  • urządzenia typu wearables (smarwatche) – więcej niż 4 na 10 (42%), respondentów rozważ lub już zakupiło urządzenie typu wearables (w tym niemal połowa starszych Milenialsów (48% w wieku 25-34 z Generacji X) i (47% w wieku 35-49).

Popularność technologii wearables

Więcej znajdziesz w pełnej wersji raportu: Trends in Consumer Mobility Report 2015 (pdf)

źródło: Bank of America – Bank of America Trends in Consumer Mobility Report Report Explores Broad Mobile Trends, Banking Behaviors Among U.S. Adult Consumer

The following two tabs change content below.
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowoczesnych technologii. Dołącz do moich kręgów na .