Zobacz, jak wyglądają zachowania amerykańskich właścicieli smartfonów w ciekawym raporcie Trends in Consumer Mobility Report 2015 Banku of America.
Niezależna firma badawcza Braun Research Inc. przeprowadziła badanie zachowań użytkowników mobilnych na zlecenie Banku of America.
W opublikowanym raporcie Trends in Consumer Mobility Report 2015, firma przedstawia najważniejsze wnioski na temat zachowań amerykańskich posiadaczy smartfonów. Myślę, że większość z nich można spokojnie przenieść na całą populację światową.
Badanie telefoniczne zostało przeprowadzone w dniach 13-26 kwietnia 2015 r. na reprezentatywnej grupie 1000 amerykańskich użytkowników smartfonów, w wieku powyżej 18 roku życia, którzy mieli cokolwiek wspólnego z bankowością. Margines błędu dla grupy n = 1011 wynosi +/- 3,1 proc. z 95 proc. poziomem ufności.
Tegoroczne wyniki raportu wskazują na to, że rządzenia mobilne coraz większy wpływ na nasze codzienne zachowania. Dla wielu osób korzystanie ze smartfona to pierwsza i ostatnia czynność jaką wykonują każdego dnia! I tak każdego dnia!
Raport podzielony jest na 6 rozdziałów:
- Zawsze online – Amerykanie zasypiają ze smartfonami i nie rozstają się z nimi każdego dnia
- Zachowania bankowe – coraz więcej osób korzysta z bankowości mobilnej
- Etykieta mobilna (mobikieta) – zmieniają się maniery towarzyskie i międzyludzkie w związku z posiadaniem smartfonów, czy zaczynamy przekraczać granice dobrego wychowania?
- Trendy technologiczne – urządzenia mobilne zaczynają zastępować portfele
- Użycie smartfonów w USA
- Mobilny Bank of America
Najciekawsze wykresy i wniosku z raportu Trends in Consumer Mobility Report 2015
- pragnienie łączności jest tak wielka, że prawie trzy czwarte (71 proc.) respondentów sypia ze swoimi smartfonami, a dla wielu, to nie tylko ich ostatnia interakcja wieczorem, ale także pierwsza rzecz, po jaką sięgają po przebudzeniu rano ( 35 proc.), następnie jest poranna kawa (17 proc.), mycie zębów (13 proc.) lub inne znaczące czynności (10 proc.)
- aż 44 proc. dorosłych Amerykanów nie może wytrzymać bez smartfona dłużej niż 24 godziny, a 82 proc. wróciłoby się do domu po smartfona, gdyby go zapomnieli wziąć
- ponad połowa (51 proc.) badanych Amerykanów korzysta z bankowości mobilnej lub internetowej, jako preferowanego dostępu do finansów, sposobu bankowości; mniej niż jedna czwarta (23 proc.), w tym tylko 6 proc. w wieku 18-24 (młodsze pokolenie Milenialsów), wykonuje swoje transakcje w oddziale
- niemal 6 na 10 (57 proc.) badanych próbowało aplikacji bankowości mobilnej, prawie połowa (48 proc.) wszystkich respondentów korzysta aktywnie z aplikacji bankowości mobilnej
- trzy czwarte (75 proc.) respondentów twierdzi, że zna zasady dobrego wychowania (etykietę mobilną – mobikietę) i uważa że wiedzą kiedy nie należy korzystać z telefonów komórkowych (smartfonów). Na pytanie o najbardziej irytujące miejsce, gdzie ludzie używają swoich smartfonów, wskazywano kino (31 proc.) a następnie instytucje religijne (18 proc.) i restauracje (13 proc.)
- prawie 4 na 10 badanych (37 proc.) przyznaje się do wysyłania SMS-ów podczas posiłku – najbardziej jednak to faux pas popełniają najmłodsi badani użytkownicy smartfonów w wieku 18-34 lat (aż 55%)
- najważniejszymi technologiami mobilnymi są te związane z bezpieczeństwem (78 proc.)
- urządzenia typu wearables (smarwatche) – więcej niż 4 na 10 (42%), respondentów rozważ lub już zakupiło urządzenie typu wearables (w tym niemal połowa starszych Milenialsów (48% w wieku 25-34 z Generacji X) i (47% w wieku 35-49).
Więcej znajdziesz w pełnej wersji raportu: Trends in Consumer Mobility Report 2015 (pdf)
źródło: Bank of America – Bank of America Trends in Consumer Mobility Report Report Explores Broad Mobile Trends, Banking Behaviors Among U.S. Adult Consumer