Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Nowe logo serwisu Facebook

Facebook wkrótce odświeży swoje logo, zobacz czym różni się nowy logotyp od starego?

Ostatnia zmiana logo Facebooka miała miejsce w 2005 roku. Po dziesięciu latach Facebook zdecydował się na subtelne odświeżenie swojego logotypu.

Charakterystyczna biała litera „f” na niebieskim tle pozostanie bez zmian, modyfikacji uległa pełna nazwa serwisu Facebook. Nowe logo powstało w studiu firmy pod okiem Erica Olsona z Process Type Foundry. Nowy znak ma być bardziej przyjazny i przystępny. Do stworzenia nowego napisu facebook użyto kroju czcionki Klavika.

Dyrektor kreatywny Josh Higgins mówi, że Facebook rozważał różne zmiany, ale ostatecznie zdecydowano, że logo nie zostanie zmienione, a jedynie odświeżone. Decyzja wydaje się dobrym posunięciem, ponieważ obecne logo jest doskonale rozpoznawane na całym świecie już od 10 lat.

Zobacz różnice między starym i nowym logotypem Facebooka

Najbardziej widoczna różnica zauważalna jest w literze „a”, która z dwuelementowej została zmieniona na jednoelementową (linearny krój). Także pogrubienie czcionki jest mniejsze, a litery są bardziej zaokrąglone. Przypuszczam, że wiele osób nawet nie zauważy tej zmiany, zwłaszcza, że pełne logo Facebooka jest bardzo rzadko używane.

Nowa wersja logotypu zostanie wkrótce wdrożona w aplikacjach mobilnych i na stronie internetowej Facebooka.

źródło: Brand New – New Logo for Facebook done In-house with Eric Olson, engadget – Facebook has a new logo, but the differences are subtle 

Exit mobile version