Spotify ma już 20 mln subskrybentów i 75 mln użytkowników

Spotify​ ma 20 milionów powodów, żeby podziękować swoim subskrybentom. Jednak za miesiąc liczba tych powodów może się zmniejszyć.

Spotify Freemium - 20 mln subskrybentów

Premiera usługi Apple Music będzie chwilą prawdy dla największego gracza na rynku streamingu muzyki, czyli dla Spotify. Tymczasem szwedzka firma posiada dość potężna bazę użytkowników.

Już 30 czerwca wystartuje w ponad 100 krajach na świecie muzyczna usługa Apple Music. Spotify będzie największym konkurentem na rynku i już powinno przygotowywać się na ewentualny odpływ subskrybentów.

Jak donosi Wall Street Journal, Spotify wyceniane jest obecnie na 8,5 mld dolarów, jednak wkrótce może się to zmienić, jeśli Apple podbije rynek swoja nową usługą. Od ostatniego roku Spotify wykonało kawał dobrej roboty i prawie podwoiło liczbę swoich użytkowników.

Jeszcze w zesżłym roku z usługi korzystało prawie 40 mln użytkowników, a z płatnej wersji  10 mln abonentów.

Spotify 20 mln abonentów i 75 mln użytkowników
Spotify ma 20 mln abonentów i 75 mln użytkowników

Według oficjalnych danych podawanych przez Spotify, dzisiaj posiada już 75 mln aktywnych użytkowników i ponad 20 mln subskrybetów opłacających miesięczny abonament, a suma wypłaconych tantiem wyniosła ponad 3 mld dolarów!

Apple Music vs konkurencyjne serwisy (Spotify, Pandora, Google Music, Tidal)
Apple Music vs konkurencyjne serwisy (Spotify, Pandora, Google Play Music, Tidal)

Koszty miesięczne i liczba utworów muzycznych usług streamingowych

  • Apple Music kosztuje 10$ za mies., w bazie znajduje się ok. 37 mln utworów
  • Spotify kosztuje free/10$ za mies., w bazie znajduje się ok. 30mln utworów
  • Pandora free/5$ za mies., w bazie znajduje się ok. 1,5 mln utworów
  • Google Play Music 10$ za mies., w bazie znajduje się ok. 30 mln utworów
  • Tidal 10$/20$ za mies.,  w bazie znajduje się ok. 25 mln utworów

Zobacz film przygotowany przez Spotify w podzięce za to, że aż 20 mln użytkowników korzysta z pełnej wersji premium usługi. Znajdziecie w nim więcej liczb, statystyk i ciekawych faktów na temat uslugi.

Firma ma 20 milionów powodów, by powiedzieć dziękuję, jednak to nie miłe słowa a oferta będzie miała wpływ na to, jak ten tort słuchaczy podzieli się już za miesiąc.

źródło: Spotify, WSJ, engadget