Dojo – najlepszy stuff w Londynie i… Paryżu

Chłopaki z Dojo przygotowują wersję swojej aplikacji mobilnej dla najlepszych miejsc w Paryżu.

Dojo App logo

Aplikacja mobilna Dojo używana jest przez młodych ludzi w Londynie w celu znalezienia najbardziej odjechanych klubów nocnych, restauracji i pubów. Wkrótce dostępna będzie wersja aplikacji dla Paryża.

Pomysłodawcami aplikacji są trzej młodzi ludzie Nick Dart, Robin Shimmin i Devran Karaca, którzy jeszcze kilka miesięcy temu rozdawali ulotki na stacji metra i wymyślali swój sposób na życie na sofie u swojego przyjaciela. Aplikacja odniosła duży sukces w Wielkiej Brytanii, w samym Londynie pobrano aplikację już setki tysięcy razy!

Co oznacza i czym jest Dojo?

Dojo (jap. 道場 dōjō) – określenie w języku japońskim miejsca treningów sportów walki albo sali medytacji mnichów buddyjskich zen. W dojo obowiązują odpowiednie zasady zachowania. Wchodząc i wychodząc, składa się ukłon (jap. 礼 rei) wyrażający szacunek i podziękowanie. Można wchodzić jedynie boso. Obowiązkiem, także w trakcie ćwiczeń, jest przestrzeganie kodeksu dojo.

Aplikacja została uruchomiona w styczniu 2014 roku i od tamtej pory jest jednym z najlepszych mobilnych przewodników po najlepszych miejscach nocnego życia Londynu. Aplikacja skupia społeczność ludzi, którzy szukają świetnych miejsc w stolicy Anglii, a nie wszyscy o nich wiedzą. Dzięki appce znajdziecie niekiedy istne skarby: restauracje, bary, sklepy i wystawy, o których istnieniu nie wszyscy mogli słyszeć.

Twórcy i założyciele Dojo App
Założyciele Dojo: Nick Dart, Robin Shimmin, Devran Karaca

Aplikacja Dojo została doceniona przez burmistrza Londynu Borisa Johnsona, który dofinansował inwestycję w kwocie 800 tys. funtów. A to wszystko po 8 miesiącach funkcjonowania!

Dojo to aplikacja do odkrywania najlepszych nieznanych miejsc w Londynie, wkrótce też Paryżu i innych miastach

Celem twórców jest, aby aplikacja Dojo była tym dla odkrywania miasta, czym jest Uber dla podróżowania. Dojo ma w planie dotrzeć nie tylko do Paryża, ale także do innych miast europejskich i USA. Robin Shimmin powiedział, że ich celem jest rozwiązanie problemu odkrywania miasta, który wciąż nie został rozwiązany przez takich konkurentów jak Foursquare czy Yelp. Ludzie nie chcą wiedzieć wszystkiego co się wdzieje wokół nich, chcą mieć informację o najlepszych wydarzeniach i miejscach.

Założyciele nie potwierdzają żadnych inwestorów, ale pierwsza firmą zainteresowali się już Playfair Capital, Saatchinvest oraz London Co-investment Fund. Federico Pirzio-Biroli, założyciel Playfair Capital, powiedział: Dojo rośnie w zastraszającym tempie. Wszyscy są bardzo podekscytowani, tym co Ci chłopcy zrobią jeszcze ze swoją aplikacją.

Dojo App Londyn (iPhone) Dojo App Londyn (iPhone)

Dojo obecnie zatrudnia dzisiaj około 20 pracowników – wszyscy to prawie dwudziestolatkowie. Uruchomienie aplikacji w Paryżu to pierwszy krok do globalnej ekspansji Dojo. Czy Dojo dotrze nad Wisłę? Zobaczymy… Devran Karaca był odpowiedzialny za techniczną koordynację projektu w Paryżu. Powiedział, że cały proces trwał zaledwie 7 tygodni przygotowań, a kolejne wdrożenia zajmą mniej niż 30 dni, dzięki temu, że aplikacja i sama firma Dojo jest bardzo skalowalna, przez co bardzo atrakcyjna dla inwestorów.

Aplikacja Dojo wykorzystuje inteligentny algorytm o nazwie Sherlock, który umożliwia proste redagowanie, dobieranie i przeglądanie treści.

Chłopaki z Dojo nie ujawniają kwestii finansowych, ale sądząc po sukcesie w Londynie czeka ich świetlana przyszłość. Jednak zanim zaczną generować duże dochody, chcą aby ich produkt był kochany i używany przez ludzi, dlatego skupiają się na jego dalszym rozwoju.

Trzymamy kciuki i gratulujemy już pierwszych sukcesów!

Jeśli wybieracie się do Londynu koniecznie sprawdźcie darmową aplikację Dojo na iOS-a lub Androida. Poniżej linki do pobrania aplikacji prosto ze sklepu App Store i Google Play.

Pobierz Dojo - Best stuff to do in London w App Store Pobierz Dojo - Best stuff in London z Google Play

źródło: Dojo, Wikipedia, BusinessInsider – Dojo, the app London’s young bankers use to find the coolest night spots, will launch in Paris