Sprawdź aktualne dane dotyczące smartfonizacji Polaków, przegląd 10. topowych polskich firm, obecnych w mobile’u, trendy w bankowości, płatnościach, m-commerce, reklamie mobilnej i opinie ekspertów w najnowszym raporcie Polska.Jest.Mobi 2015.
Najnowszy raport Polska.Jest.Mobi na temat smartfonizacji Polaków, przygotowany przez Monikę Mikowską z serwisu jestem.mobi, jest gotowy do pobrania. W tym roku autorka zmieniła tytuł z „Marketing mobilny w Polsce” na „POLSKA.JEST.MOBI”. Po raz pierwszy raport został wydany także w języku angielskim.
Monika już po raz trzeci przygotowała obszerny i wartościowy materiał, który przybliży Wam potencjał i rozwój polskiego rynku mobilnego. W raporcie znajdziecie dużo ciekawych danych dotyczacych bankowości mobilnej, płatności mobilnych, m-commerce, reklamy mobilnej i operatorów komórkowych.
Zobacz także zeszłoroczny raport Marketing mobilny w Polsce 2013/2014
W tegorocznym raporcie Polska.Jest.Mobi 2015 znajdziecie trzy rozdziały:
- Aktualne dane o smartfonizacji w Polsce. Rozdział został przygotowany po raz kolejny we współpracy z TNS Polska. Autorzy sprawdzili, jak Polacy „przełączają” się pomiędzy urządzeniami, jak zaawansowani są w tematach takich jak np. technologie ubieralne, inteligentne domy, inteligentne samochody, monitorowanie siebie, czy ekonomia dzielenia się.
- Przegląd 10. topowych polskich firm, które zdaniem autorki wyróżniają się w świecie rozwiązań mobilnych i których wyniki i najważniejsze dokonania warto pokazywać szerszej publiczności.
- Obraz rynku w Polsce na podstawie przeglądu danych i opinii ekspertów ze świata bankowości, płatności, m-commerce, reklamy mobilnej, operatorów telefonii komórkowej. Ze świata bankowości mobilnej wypowiadają się przedstawiciele następujących banków: Na tej podstawie Monika Mikowska przedstawia obecne i rozwijające się trendy na naszym rynku mobilnym.
Poniżej przedstawiamy najciekawsze dane z raportu (w tym fragmenty komentarza autorki). Po więcej musicie koniecznie sięgnąc do pełnej wersji, do której link zamieszczamy na końcu wpisu.
Penetracja smartfonów i tabletów w Polsce
W miesiącu publikacji raportu smartfonizacja w Polsce wyniosła 58%. Ta wartość jest równoznaczna z tym, że dzisiaj w kieszeniach Polaków w wieku 15+ znajduje się niemal 19 milionów smartfonów.
Wśród ogółu Polaków 15+ (a więc uwzględniając także osoby po 60. roku życia) odsetek tabletów wynosi 21%. Jeśli zawęzimy wiek Polaków do 15-59 lat, to penetracja tabletów w tak zdefiniowanej grupie wynosi w maju 2015 roku 26%.
Podział mobilnych systemów operacyjnych w Polsce
Ciekawe, że aż 12% posiadaczy smartonów nie wie, na jakim systemie operacyjnym pracuje ich telefon. W związku z tym, nie można precyzyjnie oszacować, jaki jest dokładny udział wszystkich mobilnych systemów operacyjnych na polskim rynku. Dane są szacunkowe i mogą wahać się o +/- 5 p.p.
Niekwestionowanym liderem polskiego rynku jest system operacyjny Android – szacunkowo zainstalowany jest na 65% polskich smartfonach. Drugie miejsce należy do Windows Phone’a, systemu, który jest nadal niedoceniany w planach biznesowych i marketingowych przedsiębiorstw. Aż 16% posiadaczy smartfonów ma go w swoich kieszeniach.
Z jakich urządzeń korzystamy? – komentarz do wykresu
Tak jak większość krajów europejskich, Polska może być określona mianami PC Centric i Mul7-Device. Oznacza to, że Polacy są narodem, posiadającym przeciętnie dostęp do wielu urządzeń. Równocześnie, fundamentalnym urządzeniem do łączenia się z internetem jest komputer osobisty, na którym Polacy spędzają najwięcej czasu. Jest to zresztą pierwsze medium, za pośrednictwem którego użytkownicy mieli kontakt ze światem internetowym.
Polska bankowość mobilna w liczbach (dane z końca kwietnia 2015 roku)
Na koniec, zamieszczamy ciekawą tabelę z danymi na temat polskich aplikacji bankowych. Dane z końca kwietnia 2015 roku dotyczą danych aplikacji mobilnych banków: Alior Bank, T-Mobile Usługi Bankowe, Bank BPH, Bank Zachodni WBK, Eurobank, Getin Noble Bank, ING Bank Śląski, mBank, Meritum Bank, Millennium Bank, Bank Pekao SA, PKO BP, Bank BGŻ BNP Paribsa, Raiffeisen Polbank, Citi Handlowy.
Wśród danych znajdziecie danena temat liczby pobrań aplikacji ( wtym procentowy udział na Androida, iOS-a i Windows Phone’a), liczbę aktywnych użytkowników w polskich bankowych aplikacjach mobilnych vs. w mobilnym serwisie transakcyjnym.
(kliknij, aby powiększyć grafikę)
Powyższe dane to tylko przedsmak tego co znajdziesz w pełnym raporcie na temat polskiego mobile’a. Jak zwykle materiał jest rzetelny i profesjonalnie przygotowany.
Zachęcamy do zapoznania się z pełną treścią raportu POLSKA.JEST.MOBI 2015:
Dużo i jeszcze więcej polskiego mobile’a znajdziesz w pełnej wersji raportu. Aby pobrać raport Polska.Jest.Mobi 2015, wystarczy, że klikniesz w link Pay with a Tweet – po opublikowaniu posta na Twitterze lub Facebooku, od razu będziesz móc pobrać plik PDF z raportem.
źródło: Monika Mikowska (jestem.mobi) – Raport POLSKA.JEST.MOBI 2015 już do pobrania!