Teoria sprzedaży pięciu generacji iPhone’a

Czy na podstawie pięciu generacji iPhone’a można potwierdzić teorię Phila Schillera dotyczącą liczby i sprzedaży smartfona Apple’a?

Analityk Horace Dediu z firmy Asymco przygotował ciekawą estymację sprzedaży iPhone’a pod kątem liczby smartfonów oraz przychodu.

Zacznijmy jednak od danych firmy Fiksu, według której aż 475 mln iPhone’ów jest używanych obecnie w Europie i Stanach Zjednoczonych. Aktywne generacje tych iPhone’ów rozkładają się nastepująco:

  • iPhone 6: 85 milionów użytkowników
  • iPhone 6 Plus: 35 milionów użytkowników
  • iPhone 5s: 125 mln użytkowników
  • iPhone 5c: 50 milionów użytkowników
  • iPhone 5: 80 mln użytkowników
  • iPhone 4s: 60 milionów użytkowników
  • iPhone 4 i wcześniejsze: 40 milionów użytkowników

Pierwszy wykres pokazuje przyrost użytkowników iPhone’a z ostatnich 8 lat dla pięciu generacji iPhone’a. Dane wydają się być mniej więcej zgodne z teorią Phila Schillera:

Przy ocenie sprzedaży nowego modelu iPhone’a, Apple wykorzystuje prawo Schillera: „Sprzedaż każdej nowej generacji iPhone’a w przybliżeniu równa się wszystkim poprzednim generacjom łącznie”.

Jednak taki geometryczny przyrost jest bardzo trudny do utrzymania i nie nalezy spodziewać się, że iPhone 5 i 6 utrzymają tę tendencję w przyszłości.

Sprzedaż pięciu generacji iPhone’a według teorii Schillera

Sprzedaż 5 generacji iPhone'a wg teorii Schillera

Zobacz także inne nasze wykresy i infografiki w dziale mobiGRAFIKA.

źródło: Asymco – Schiller’s Law (autor: Horace Dediu), Above Abalon – Analyzing the iPhone User Base (autor Neil Cybart)