Wśród wszystkich użytkowników Androida 3 na 10 z nich blokuje reklamy internetowe na swoich komputerach.
Adblock Plus wydał aplikację na Androida, która pozwala użytkownikom ograniczenie wyświetlanych reklam na smartfonach. Zobacz, jak wygląda demografia użytkowników Androida blokujacych reklamy na swoim komputerze.
Aplikacja mobilna Adblock Plus nie jest jeszcze dostępna w sklepie Play, ale znaczna część użytkowników korzysta z tej lub innej usługi na swoich innych urządzeniach. W zeszłym miesiącu 29% osób użyło blokady reklam, a prawie połowa twierdzi, że używała w przeszłości tego typu oprogramowania na swoim komputerze. Wszystkie te odpowiedzi są niezależne od wydania aplikacji mobilnej Adblock Plus i chęci blokady reklam mobilnych
Najmłodsi użytkownicy Androida są najliczniejszą grupą (jenda trzecia z grupy w wieku 16-24 lata) blokującą reklamy. Co ciekawe mieszkańcy Ameryki Północna i Europy prowadzą pod względem regionu, gdzie tego typu blokady są stosowane najchętniej.
Zobacz szczegółowe statystyki na temat użytkowników Androida blokujących reklamy online na swoich komputerach
źródło: GlobalWebIndex – 3 in 10 Android mobile users blocked ads last month

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.