Zainteresowanie okularami Google Glass wbrew pozorom nie maleje. Aż 1 na 4 osoby z Wielkiej Brytanii i USA jest zainteresowana używaniem Google Glass.
Użytkownicy urządzeń mobilnych z iOS-em na całym świecie Apple Watcha, ale to Google Glass był jednym z pierwszych urządzeń typu wearables na rynku, które obecnie odeszło w cień.
Ponad 2 lata temu Google rozpoczęło sprzedaż swoich innowacyjnych okularów. Pomimo wielu zalet, cena 1500 dolarów była poważnym argumentem, żeby powstrzymać się od zakupu tego gadżetu.
Według najnowszego badania GWI w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych wynika, że zainteresowanie Google Glass jest wciąż spore. Co czwarty internauta z tych krajów nadal chciałby używać okularów Google’a, z czego 40 proc. w wieku 16-34 lata. Statystyki są mniej zadowalające niż w przypadku Apple Watcha, ale wciąż pokazują, że Google Glass nie odeszło w zapomnienie.
Ponowna generacja okularów Google Glass ma zostać wydana prawdopodobnie na wiosnę 2016 roku. Glass 2.0 miałoby być odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku, a dzięki współpracy z z Luxxotica, Ray-Ban, Oakley i Prada miałyby być także nowoczesne i podążające za obecną modą.
Jeśli Google rozwiąże problem ceny i zastosowania okularów Google Glass, ma jeszcze szansę na sukces.
Zainteresowanie inteligentnymi okularami Google Glass w UK i USA (1 kwartał 2015 r.)
źródło: GlobalWebIndex – 1 in 4 in UK/US Still Interested in Using Google Glass