Po raz pierwszy w historii, globalne przychody z reklamy mobilnej są wyższe z urządzeń z Androidem niż z systemem iOS.
Dane pochodzące z raportu Opera Mediaworks pokazują, że Android wyprzedził iOS-a w globalnym rankingu pod względem przychodów uzyskanych z reklam mobilnych.
W pierwszym kwartale 2015 roku, na platformie Android uzyskano 45,8% przychodów z reklam mobilnych, przy ruchu mobilnym równym 65,2%. Na urządzeniach mobilnych Apple’a z systemem iOS uzyskano prawie taki sam procent (45,44%) przychodów z reklamy mobilnej, ale przy zdecydowanie niższym mobilnym ruchu internetowym wynoszącym 22,34%.
BlackBerry osiągnęło 1,87% mobilnego ruchu internetowego, co zaowocowało 1,96% przychodów uzyskanych z reklam mobilnych. Bardzo mały słabo wypada Windows Phone, który ma tylko 0,16% ruchu pochodzącego z przeglądarek mobilnych, a przychód z reklam wyniósł 0,09% całego rynku reklamy mobilnej.
Warto zwrócić uwagę, że popularność mobilnych reklam wideo bardzo szybko rośnie i obecnie stanowią 15% wyświetleń reklam na urządzeniach mobilnych. Dla porównania w zeszłym roku wideoreklamy mobilny stanowiły jedynie 2,5% reklam na telefony komórkowe.
Zobacz także: Reklamy wideo YouTube skuteczniejsze na mobile’u
Wśród platform mobilnych, na których najczęściej wyświetlane są mobilne reklamy wideo jest iOS z 87% użytkowników, którzy oglądają całą reklamę wideo w porównaniu do 77% użytkowników Androida.
Mobilne reklamy wideo na Androidzie stanowią aż 43%, co stanowi 36% przychodów z tego typu reklam na systemie mobilnym Google’a. Dane dla iOS-a pokazują, że stanowią aż 57% mobilnych reklam wideo, które wygenerowały 63% przychodów na tym systemie.
źródło: phoneArena – Opera: Android tops iOS in global mobile ad revenue for the first time ever via Opera Mediaworks – The State of Mobile Advertising Q1 2015