Spada sprzedaż tabletów (1 kwartał 2015 r.)

Rynek tabletów zaczyna się kurczyć za sprawą rosnącej popularności dużych smartfonów. Zobacz zmianę sprzedaży tabletów w 1 kwartale 2015 r.

Według danych pochodzących z raportu International Data Corporation Worldwide Quarterly Tablet Tracker, odnotowano spadek przesyłek tabletów na świecie. W 1 kwartale 2015 roku sprzedaż tabletów spadła do 47,1 mln sztuk, co daje spadeko 5,9% w stosunku do analogicznego okresu w 2014 roku (50 mln).

Spadek spowodowany może być rosnącą popularnością większych smartfonów (tzw. phabletów) o przekątnej powyżej 5 cali, albo rynek tabletów jest już na tyle przesycony, że po sporym wzroście sprzedaż tabletów ustabilizuje się na określonym poziomie.

Apple ze swoim iPadem wciąż prowadzi w zestawieniu rynku producentów tabletów. Pomimo ostatnich pięciu spadkowych kwartałach sprzedaży, iPad sprzedał się w 12,6 mln sztuk w pierwszym kwartale 2015 r., zdobywając 26,8-proc. udział rynku pod względem liczby wysyłek i 22,9-proc. spadek w stosunku do 1. kwartału 2014 r.

Drugie miejsce utrzymuje wciąż Samsung (posiada obecnie 19,1 proc. udziału) z 9 mln sprzedanych sztuk tabletów, co stanowi 16,5-proc. spadek w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Kolejni producenci to: Lenovo (5,3% udziału), Asus (3,8%) i LG (3,1%).

Wśród producentów tabletów wyróżnia się LG z nagłym 1423,7-proc. wzrostem sprzedaży swoich dachówek.

Najciekawsze informacje na temat TOP 5 producentów tabletów w 1. kwartale 2015 r.

iPad firmy Apple nadal cierpi z powodu sukcesu nowego iPhone’a oraz w mniejszym stopniu mobilnej linii Macbooków. IDC przewiduje, że Apple w związku z malejącą popularnością iPada znacznie odświeży swój tablet, zwiększając jego rozmiary lub wprowadzając specjalny system iOS dla iPada.

Samsungowi udało się utrzymać swoją drugą pozycję na rynku, pomimo znacznego spadku wolumenów przewozowych. Koreański producent prawdopodobnie będzie chciał skorzystać ze spadkowej tendencji na rynku, wykorzystując swoje doświadczenie i relacje.

Lenovo jest jednym z niewielu producentów tabletów, u którego sprzedaż wzrosła w tym roku. Szeroka oferta produktów tej firmy, w tym duża liczba tanich ofert, okazuje się być coraz bardziej popularna.

Asus Transformer Chi, które zostały wprowadzone do sprzedaży w połowie lutego oraz FonePad 7, zostały dobrze przyjęte przyjęte na rynkach rozwiniętych, ale mimo to zaliczył 30,6-proc. spadek sprzedaży z 1,8 mln sprzedanych urządzeń.

LG wszedł na rynek tabletów całkiem niedawno, a to za sprawą początkowej klapy urządzenia Optimus Pad. Jednak pod koniec 2013 roku LG powróciło na rynek tabletów, zdobywając imponujący wzrost sprzedaży i obecnie jest piątym producentem tabletów na świecie.

Zobacz TOP 5 producentów tabletów w 1. kwartale 2015 roku pod względem sprzedaży tabletów (w mln szt.)

TOP 5 producentów tabletów w 1Q 2015 roku
TOP 5 producentów tabletów w 1Q 2015 roku

Zobacz także inne nasze wykresy i infografiki w dziale mobiGRAFIKA.

Zobacz także: Najpopularniejszych producentów smartfonów w 2015 roku

źródło: IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker, 30 kwietnia 2015 r. – For the Second Straight Quarter the Worldwide Tablet Market Experiences Contraction Amid Competition from Alternative Devices, According to IDC