Reklama Samsunga jak reklama Apple’a?

Samsung udostępnił reklamę w bardzo podobnym stylu do tych, które ma Apple – czemu mnie to nie dziwi…

Reklama Apple Watch i Samsung Galaxy S6 edge - podobieństwa

Dzisiaj na kanale YouTube Samsunga zadebiutowała nowa reklama smartfona Samsung Galaxy S6 edge pt. Designing Possible, na której przestawiono proces projektowania najnowszego Galaxy S6 edge. Jednak film jest uderzająco podobny do filmu o tym, jak Apple zaprojektowało złoty zegarek Apple Watch Edition…

Zobaczcie sami, czy widać jakieś podobieństwa?

Designing Possible – Samsung Galaxy S6 edge

W obu filmach narratorem jest mężczyzna z bardzo angielskim akcentem (w przypadku Apple’a to Jony Ive), który opowiada o procesie produkcji i projektowania urządzenia.

Podobny jest również scenariusz i ujęcia do wideo Apple’a. Niemal identyczna kolejność ujęć elementów w ciemnym otoczeniu i pojawianie się światła. Niewątpliwie widać podobieństwa z filmu Apple’a w nowym materiale Samsunga.

Apple Watch Edition – Gold

Choć obie reklamy są bardzo podobne w przekazie, intencji i treści, to jest kilka różnic. Reklama Samsunga wydaje się być trochę bardziej skoncentrowane na Samsungu jako firmie projektowej. Reklama Apple’a natomiast wydaje się być nieco bardziej skoncentrowana na produkcie. Dodatkowo, w reklamie Apple’a słyszymy głos  Jony’ego Ive’a, podczas gdy głos w reklamie Samsunga brzmi podobnie do głosu brytyjskiego aktora Richarda Ayoade.

Reklama ma potencjalnie sygnalizować zmianę w strategii marketingowej firmy Samsung, która w dużej mierze koncentrowała się na atakowaniu produktów Apple i ściąganiu klientów. Choć Samsung nie został oskarżony o plagiat reklamy Apple, to w ostatnich latach koreańska firma została oskarżona o kopiowanie Apple’a w wielu innych obszarach.

źródło: MacRumors – Samsung Debuts Apple-Like Design Video for Galaxy S6 Edge