Aplikacja App Analytics do śledzenia statystyk z aplikacji mobilnych na iOS-a dostępna dla programistów.
Firma Apple udostępniła dzisiaj deweloperom wersję beta swojego najnowszego narzędzia do analityki mobilnej App Analytics.
Po raz pierwszy ogłoszono tę aplikację na zeszłorocznej konferencji WWDC. Już dzisiaj deweloperzy aplikacji mobilnych na urządzenia z systemem iOS mogą na przykład śledzić w aplikacji App Analytics, w jaki sposób ludzie trafiają na stronę App Store z aplikacją i jak długo mają ją zainstalowaną.
Pierwsi programiści są bardzo zadowoleni z działania i danych dostarczanych przez aplikację analityczną:
This Analytics thing is pretty cool. Can finally get good data of where sales are coming from. pic.twitter.com/r8iFVMPpZ5
— Paul Haddad (@tapbot_paul) April 30, 2015
Got in to App Store Analytics. Really impressed so far. VERY helpful info.
Finally, we will know what marketing is worth it and what is not
— Jeremy Olson (@jerols) April 30, 2015
Nowa usługa Apple’a w znacznym stopniu ułatwi śledzenie zachowań użytkowników aplikacji, przez co będą mogli skuteczniej prowadzić działania promujące ich aplikacje mobilne.
źródło: Cult of Mac – Developers are pumped about Apple’s new App Analytics service

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.