Porównanie odsłon mobilnych na urządzeniach Apple’a

W którym kraju jest więcej odsłon na iPadzie, a w którym na iPhone’ie? Gemius opublikował ciekawą infografikę przedstawiającą procentowy udział odsłon mobilnych na iPadzie i iPhone’ie w krajach europejskich.

Według statystyk Gemiusa iPady są popularniejsze od iPhone’ów  (pod względem odsłon internetowych) nawet w takich krajach jak Mołdawia, Rosja, Słowenia czy Ukraina.

Gemius sprawdził  jakim zainteresowaniem urządzenia mobilne Apple’a cieszą się w wybranych krajach. Przeanalizowano udział odsłon wykonany na ekranach smartfonów lub tabletów Apple’a w marcu 2014 i marcu 2015 roku. Uwaga – dane nie dotyczą liczby użytkowników, ale odsłon wykonywanych za pomocą urządzeń mobilnych.

Prawie dwukrotny wzrost liczby odsłon na iPhone’ach

Okazało się, że w Polsce niemal co trzecia (28 proc.) odsłona w sieci pochodzi ze smartfonów i tabletów marki Apple (dane z marca 2015 roku). To o jedną piątą więcej niż rok wcześniej w analogicznym okresie, gdy ruch w sieci z urządzeń tego producenta stanowił ponad 23 proc. wszystkich odsłon mobilnych. Można także zauważyć, że w naszym kraju ruch mobilny z iPhone’a wzrósł blisko dwukrotnie w porównaniu rok do roku (z 9 proc. w marcu 2014 roku do 17 proc. w marcu 2015 roku).

Porównanie odsłon mobilnych z iPhone'a i iPada w wybranych krajach

Krzysztof Majkowski, doradca biznesowy w firmie Gemius, uważa, że w niektórych krajach, do których można zaliczyć Rosję i Mołdawię, produkty Apple’a wydają się wyznacznikiem statusu i stąd może się brać ich wysoki udział w ruchu mobilnym (odpowiednio 53 i 45 proc. odsłon mobilnych). – Z drugiej strony może to wynikać z realiów rynkowych i konstrukcji ofert dostępnych na rynku. W tym aspekcie inne marki mogą nie być aż tak konkurencyjne cenowo, jak ma to często miejsce na naszym rynku. Dla przykładu, gdy spojrzymy na ceny flagowych modeli, mówimy o cenach producenta, choćby Samsunga, nie odbiegają one znacznie od cen Apple’a, a czasami są nawet wyższe.

Apple Watch bestsellerem Apple’a

Zdaniem doradcy biznesowego Krzysztofa Majkowskiego z z firmy Gemius, po zanotowaniu kolejnych rekordowych wyników sprzedaży w pierwszym kwartale 2015 roku, Apple dalej będzie umacniał swoją pozycję. Według raportu Slice Intelligence w pierwszym dniu przedsprzedaży Apple Watcha w Stanach Zjednoczonych klienci zamówili blisko 1 milion sztuk zegarka. Dla porównania w całym roku 2014 sprzedano 720 tysięcy zegarków z Android Wearem i blisko 4,6 miliona urządzeń typu smart wearable.

Dlaczego iPhone’y sprzedają się lepiej niż iPady?

Ekspert wyjaśnia, że dla iPhone’a wyniki sprzedaży modeli 6 i 6 plus były najlepsze w historii i jest to nadal kluczowy segment dla firmy. Z kolei wynik finansowy dla iPada wygląda gorzej niż rok wcześniej, a jego udziały w sprzedaży maleją. Dlaczego? – Po pierwsze cykl życia iPada jest dużo dłuższy. Szacuje się, że 48 procent użytkowników ma iPada, który ma co najmniej dwa lata. Po drugie tych produktów używa się inaczej niż smartfonów. Ujmując to w pewną perspektywę, pamiętajmy, że nadal do najbardziej popularnych urządzeń mobilnych, którymi robimy zdjęcia, a jest to jedna z najpopularniejszych funkcji urządzeń mobilnych, należą iPhone 5s, 5 i 6, a także Samsung Galaxy S4 i S5. Trzecim równie ważnym powodem jest kanibalizacja ze strony nowych większych smartfonów, jak choćby wspomniany iPhone 6 i 6 plus. Powstaje więc pytanie, czy iPad w niedalekiej przyszłości nie podzieli losu iPoda? A może kolejny smartfon Apple’a nie będzie wcale większy i aspekt kanibalizacji zniknie? Należy też pamiętać, że zdaniem Tima Cook’a, dyrektora generalnego firmy Apple, połowa iPadów kupowana w USA, Wielkiej Brytanii czy Japonii trafia do osób, które nabywają takie urządzenie po raz pierwszy – podsumowuje Majkowski.

źródło: informacja Gemius – iPhone kontra iPad