Nowa prezentacja mobilnych wyników wyszukiwania

Google wprowadza lepszą prezentację adresów URL i nazwy stron w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych.

Lepsza prezentacja mobilnych wyników wyszukiwania Google

Usystematyzowana prezentacja adresów URL pozwoli użytkownikom szybko zorientować się, gdzie wyszukana strona mieści się w danym serwisie. Dzisiaj Google zaktualizowało swoje algorytmy wyświetlania adresów URL w wynikach wyszukiwania na smartfonach. Dzięki tej subtelnej modyfikacji internauci mobilni będą w stanie szybciej zorientować się o jaką nazwę strony i sekcji chodzi.

Zamiast nieczytelnych długich lub skróconych adresów URL, prezentowana jest ścieżka nawigacyjna w postaci tzw. okruszków (z ang. breadcrumbs). Taka forma w lepszy sposób odzwierciedla rzeczywiste miejsce wyszukanej strony w strukturze danej strony.

Nazwa strony i adresy URL witryny w mobilnych wynikach wyszukiwania Google

Przy okazji wprowadzono także wparcie dla danych strukturalnych schema.org. Teraz  można zdefiniować nazwę strony internetowej, która będzie wyświetlała się na pierwszej pozycji okruszków (breadcrumbsów).

Aby uzyskać więcej informacji i zobaczyć jaki kod należy zamieścić na stronie internetowej wejdź na strony pomocy Google dla Webmasterów:

  • zobacz jak dodać nazwę strony w wynikach wyszukiwania 
  • zobacz, jak skonfigurować okruszki (breadcrumbsy)

Poniżej przykład fragmentu kodu, który należy dodać do strony (w dowolnym miejscu head lub body), aby wyświetlać nazwę strony.

<script type="application/ld+json">
{ "@context" : "http://schema.org",
"@type" : "WebSite",
"name" : "mobiRANK.pl",
"alternateName" : "mobiRANK",
"url" : "https://mobirank.pl"
}
</script>

Powyższe zmiany będą wprowadzane stopniowo w mobilnych wynikach wyszukiwania na całym świecie. Obecnie zmiany widoczne są tylko w Stanach Zjednoczonych.

źródło: Webmaster Central Blog (Bartłomiej Niechwiej, Software Engineer, Rob Ennals, Product Manager) – Better presentation of URLs in search results