Przeglądanie na smartfonach, ale zakup na tabletach

Smartfony wciąż służą jedynie do wyszukiwania i porównywania cen, natomiast finalny zakup odbywa się na tabletach lub komputerach.

Smartfony jeszcze nie są narzędziem do zakupów

W ciągu ostatnich kilku lat, smartfony i tablety stały się integralną częścią naszego codziennego życia. Urządzenia mobilne zmieniły nasz sposób pracy, sposób konsumpcji mediów i sposób robienia zakupów online.

Według wyników badań opublikowanych przez firmę Monetate w raporcie E-commerce Quarterly (EQ4 2014), tablety i smartfony generowały 35% ruchu na stronach e-commerce w 4. kwartale 2014, prawie dwa razy więcej niż w tym samym okresie dwa lata wcześniej (18% w 4Q 2012).

Pomimo, że smartfony generują obecnie większy ruch e-commerce niż tablety, to konwersja, czyli procent użytkowników, którzy faktycznie zakupili coś przez urządzenia mobilne jest znacznie wyższa na tabletach niż na smartfonach. Wniosek jest taki, że chociaż smartfony stają się coraz bardziej popularne do przeglądania produktów i porównywania ich cen, to konsumenci nadal wolą robić zakupy internetowe na większych urządzeniach takich jak tablety, laptopy czy PC.


Powyższy wykres pokazuje na jakich urządzeniach dochodzi najczęściej do zakupów online i z jakich systemów operacyjnych. Z danych wynika, że miłośnicy Apple’a mają najmniejsze opory przed transakcjami mobilnymi i internetowymi.

źródło: Statista – Smartphone Shoppers Rarely Close the Deal

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj