Firmy w Europie rozwijają się dzięki Google

Firma Google rozpoczęła specjalną inicjatywę wsparcia dla małych europejskich przedsiębiorców, którzy używają narzędzi Google’a do rozwoju swoich firm.

Google dla europejskich przedsiębiorców

Google ogłosiło, że do 2016 roku przeszkoli z umiejętności cyfrowych ponad milion mieszkańców Europy, w tym także z Polski. Jeszcze do niedawna małe firmy miały bardzo ograniczone możliwości zaopatrywania się w potrzebne produkty i sprzedaży własnych wyrobów. Robiły to w zasadzie tylko lokalnie, a działania marketingowe czy logistyczne na skalę globalną były zarezerwowane tylko dla największych przedsiębiorstw. Dziś praktycznie każda firma może wejść na globalny rynek i odnosić na nim sukcesy, korzystając z dostępu do internetu. To sprawia, że nawet najmniejsza inicjatywa może zyskać międzynarodowy wydźwięk.

Google zainwestuje 25 mln euro w rozbudowę istniejących programów i wdroży je na nowych rynkach w całej Europie. W ten firma będzie szkoliła małe firmy w zakresie umiejętności cyfrowych i reklamy online. Zostanie także stworzona specjalna, ogólnoeuropejską platformę online, przez którą będzie pomagać firmom z każdego miejsca w Europie i udostępniać im szkolenia internetowe.

Cyfrowe narzędzia wspierające sprzedaż dla małych firm: AdWords, YouTube, Google Play

Google wspiera małe firmy

Jeśli masz produkt lub usługę, które chcesz sprzedać, Google AdWords ułatwi Ci dotarcie do potencjalnych klientów zainteresowanych Twoją ofertą.

Doskonałym przykładem jest historia Berto Salottiego, włoskiego producenta mebli, który podzielił się swoją historią w ramach projektu Google’a. W 2002 roku, czyli po 30 latach od rozpoczęcia działalności, Berto zatrudniał sześć osób we włoskim miasteczku Meda, który był jednocześnie jego głównym rynkiem zbytu. Dzięki działaniom marketingowym online przeprowadzonym przy pomocy Google AdWords może dziś pochwalić się czterokrotnie większym zespołem i cztery razy wyższymi przychodami. Jego klienci są rozsiani po całym świecie.

Pamiętajmy jednak, że marketing online z AdWords to nie wszystko. Również YouTube pomaga europejskim twórcom i przedsiębiorcom, przyciągając uwagę fanów i klientów dzięki sile obrazu wideo. Google Play jest z kolei potężnym katalizatorem rozwoju dla europejskich deweloperów, łącząc ich z dynamicznie rozwijającym się globalnym rynkiem aplikacji.

Uruchomiona w Hiszpanii bezpłatna aplikacja na Androida – WePlan – analizuje sposób, w jaki użytkownicy korzystają ze swoich telefonów, i na tej podstawie dobiera operatora telefonii komórkowej i ofertę najlepiej spełniającą ich potrzeby. Aplikacja ma dziś ponad 100 000 użytkowników w 24 krajach. W ciągu zaledwie dwóch lat zespół WePlan powiększył się z 5 do 18 osób. Takim deweloperom jak WePlan, Google przekazał w ubiegłym roku ponad 4,4 miliarda euro.

Google dostarcza technologie napędzające rozwój firm i wzrost przedsiębiorczości w całej Europie. Zobacz poniższy film, aby poznać więcej przykładów przedsiębiorców, którzy przyspieszyli rozwój swoich biznesów:

Era cyfrowa wśród europejskich firm, dzięki pomocy Google’a

Era cyfrowa jest dla firm niewątpliwie źródłem ogromnych szans – jeszcze nigdy przedsiębiorcy nie mieli tyle różnych możliwości dotarcia do klientów. Aby europejski rynek osiągnął pełnię swoich możliwości, musimy utorować firmom drogę do rozwoju w świecie online. Konieczne jest stworzenie jednolitego rynku cyfrowego na wzór istniejącego już w rzeczywistości wspólnego rynku europejskiego. Niestety, liczne bariery regulacyjne nadal uniemożliwiają przedsiębiorcom swobodną sprzedaż, rozwój i zatrudnianie pracowników ponad granicami. Komisja Europejska słusznie zatem ustanowiła stworzenie jednolitego rynku cyfrowego jednym z najważniejszych celów dla Europy.

Istnieje wiele firm, które chcą rozpocząć działania w internecie, ale nie wiedzą, od czego zacząć. Google odgrywa ważną role w tym procesie. Tylko w ostatnim roku firma pomogła dziesiątkom tysięcy niemieckich przedsiębiorców eksportować produkty w ramach współpracy partnerskiej z takimi firmami, jak DHL, PayPal i Commerzbank. W Hiszpanii Google przeszkoliło dotychczas dziesiątki tysięcy bezrobotnych, młodych osób, oferując im darmowe kursy w takich obszarach, jak projektowanie stron internetowych, marketing cyfrowy i e-commerce. We Włoszech pokazano tysiącom tradycyjnych rzemieślnikom, jak mogą sprzedawać i reklamować swoje produkty online.

Więcej o inicjatywie skupiającą się na przedsiębiorczych Europejczykach, którzy używają narzędzi Google’a do rozwoju swoich firm znajdziesz na stronie: customers.withgoogle.com

źródło: informacja z Google Blog Polska – Europejskie firmy rozwijają się dzięki Google