Zobacz infografikę przedstawiającą szczegóły zachowań i demografię mobilnych i internetowych fanów sportu.
W przeprowadzonym przez GlobalWebIndex badaniu w 32 krajach na świecie, aż 1 na 3 internautów w wieku od 16 do 64 lat deklaruje, że jest fanem sportu.
Ze statystyk wynika, że w każdej grupie wiekowej to ok. jedna trzecia to fani sportu. ów. Różnice między częściami świata i przychodami też są minimalne. Wyraźna różnica widoczna jest dopiero, gdy przeanalizujemy płeć fanów – 44% mężczyzn twierdzi, że mocno interesują się sportem, w porównaniu do 22% kobiet.
Sport oglądany w telewizji nadal dominuje i internetowi fani sportu oglądają go ok. średnio 2,78 godziny dziennie w stosunku do 0,87 godziny w telewizji online.
Niemniej wyraźnie widać, że w ciągu ostatniego miesiąca ponad połowa fanów oglądała sport w internecie:
- 1 na 2 na PC lub laptopie
- 1 na 3 na smartfonie
- 1 na 5 na tablecie
Co więcej, jedna piąta z nich płaci za oglądanie programów sportowych online.
Kim są fani sportu, oglądający sport online?
źródło: GlobalWebIndex – 1 in 2 Sports Fans Watch Coverage Online