Niemal co 5. osoba w wieku 60+ jest internautą

W ciągu ostatnich 10 lat dziewięciokrotnie wzrosła liczba osób po 60. roku życia, które korzystają z internetu w Polsce.

Niemal co 5. osoba w wieku powyżej 60 lat jest korzysta z internetu

W Polsce jest aż 1,41 mln osób powyżej 60 roku życia, którzy korzystają z internetu (17 proc. z 8,42 mln osób w wieku 60+). Większość tej grupy osób stanowią mężczyźni (910 tys., 64 proc.) – jest ich prawie dwa razy więcej niż kobiet (500 tys., 36 proc.).

Coraz mniej dziwi widok dziadka rozmawiającego z wnuczkiem przez Skype’a czy grającego w szachy online. Również kobiety po 60. roku życia doceniają możliwości, jakie daje internet. Poszukują w sieci przepisów, plotek, horoskopów, gotowych SMS-ów! i informacji turystycznych.

Mężczyźni po sześćdziesiątce przeglądają głównie katalogi stron, serwisy dla mężczyzn, serwisy motoryzacyjne, pogodowe i turystyczne.

Czy potoczne obserwacje mają swoje odzwierciedlenie w statystykach? Czy rzeczywiście rośnie zainteresowanie internetem wśród Polaków 60+? Jakie strony WWW odwiedzają użytkownicy sieci w tej grupie wiekowej? Odpowiedzi znajdziecie na poniższej infografice przygotowanej przez Gemiusa.

Niemal co 5. osoba w wieku powyżej 60 lat jest korzysta z internetu - infografika
Niemal co 5. osoba w wieku powyżej 60 lat jest korzysta z internetu – infografika

Popularne strony internetowe wśród polskich 60-latków

Wśród stron internetowych odwiedzanych przez najwyższy odsetek internautów w wieku 60+ są:

  • Clinlife.pl (tj. platforma zawierająca między innymi informacje o badaniach klinicznych),
  • serwis Myheritage.pl, który pozwala stworzyć drzewo genealogiczne online,
  • oraz strona Nfz.gov.pl.

Wśród stron WWW chętnie odwiedzanych przez kobiety 60+ znajdują się dwa e-sklepy, tj. Bonprix.pl i Tchibo.pl, a także Newsweek.pl i dwa serwisy banku PKO BP – Ipko.pl i Pkobp.pl.

Popularne strony wśród polskich kobiet w wieku 60+
Popularne strony wśród kobiet w wieku 60+ w Polsce

Mężczyźni 60+, tak jak kobiety w tym wieku, również stanowią stosunkowo wysoki odsetek odwiedzających stronę Newsweek.pl. Ponadto panowie 60+ relatywnie chętnie odwiedzają strony WWW: Biznes.pl, Ekstraklasa.tv, Toyota.pl i Ideabank.pl.

Popularne strony wśród mężczyzn w wieku 60+ w Polsce
Popularne strony wśród mężczyzn w wieku 60+ w Polsce

O badaniu
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. 

źródło: Gemius – 60+ surfuje w sieciNFZ.pl, Clinlife.pl i Myheritage.pl trafiają w potrzeby 60+