W ciągu ostatnich 10 lat dziewięciokrotnie wzrosła liczba osób po 60. roku życia, które korzystają z internetu w Polsce.
W Polsce jest aż 1,41 mln osób powyżej 60 roku życia, którzy korzystają z internetu (17 proc. z 8,42 mln osób w wieku 60+). Większość tej grupy osób stanowią mężczyźni (910 tys., 64 proc.) – jest ich prawie dwa razy więcej niż kobiet (500 tys., 36 proc.).
Coraz mniej dziwi widok dziadka rozmawiającego z wnuczkiem przez Skype’a czy grającego w szachy online. Również kobiety po 60. roku życia doceniają możliwości, jakie daje internet. Poszukują w sieci przepisów, plotek, horoskopów, gotowych SMS-ów! i informacji turystycznych.
Mężczyźni po sześćdziesiątce przeglądają głównie katalogi stron, serwisy dla mężczyzn, serwisy motoryzacyjne, pogodowe i turystyczne.
Czy potoczne obserwacje mają swoje odzwierciedlenie w statystykach? Czy rzeczywiście rośnie zainteresowanie internetem wśród Polaków 60+? Jakie strony WWW odwiedzają użytkownicy sieci w tej grupie wiekowej? Odpowiedzi znajdziecie na poniższej infografice przygotowanej przez Gemiusa.
Popularne strony internetowe wśród polskich 60-latków
Wśród stron internetowych odwiedzanych przez najwyższy odsetek internautów w wieku 60+ są:
- Clinlife.pl (tj. platforma zawierająca między innymi informacje o badaniach klinicznych),
- serwis Myheritage.pl, który pozwala stworzyć drzewo genealogiczne online,
- oraz strona Nfz.gov.pl.
Wśród stron WWW chętnie odwiedzanych przez kobiety 60+ znajdują się dwa e-sklepy, tj. Bonprix.pl i Tchibo.pl, a także Newsweek.pl i dwa serwisy banku PKO BP – Ipko.pl i Pkobp.pl.
Mężczyźni 60+, tak jak kobiety w tym wieku, również stanowią stosunkowo wysoki odsetek odwiedzających stronę Newsweek.pl. Ponadto panowie 60+ relatywnie chętnie odwiedzają strony WWW: Biznes.pl, Ekstraklasa.tv, Toyota.pl i Ideabank.pl.
O badaniu
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują.
źródło: Gemius – 60+ surfuje w sieci, NFZ.pl, Clinlife.pl i Myheritage.pl trafiają w potrzeby 60+