Zobacz najważniejsze wnioski z raportu GWI za pierwszy kwartał 2015 roku na grupie millenialsów na świecie.
Raporty GlobalWebIndex (GWI) mają na celu zbadanie zachowań cyfrowych poszczególnych grup demograficznych – prezentują trendy w czasie, a także analizę zachowań grup użytkowników w porównaniu do ogólnej populacji internetowej.
W raporcie „Millenials Q1 2015 – GWI Audience Report”, GWI skupiło się na grupie millenialsów – określonej jako osoby w wieku od 17 do 31 lat. Termin millenialsi często traktowany jest zamiennie z „pokoleniem Y” lub „milenialsi”. W skali globalnej, grupa ta stanowią największą część internautów w wieku 16-64. Tendencja ta jest jeszcze bardziej widoczny na rynkach rozwijających się, gdzie poziom korzystania z internetu jest jeszcze skromny i większość internautów stanowią młodsze grupy wiekowe. Na szczycie listy są Wietnam (68%), Malezja (67%) i Indie (63%).
Opierając się na danych z badania, które objęło 32 kraje i prawie 90 proc. globalnej populacji internetowej, raport oferuje wiedzę na temat przebadanej grupy millenialsów w zakresie:
- zachowań i sposobów korzystania z internetu przez pokolenie Y
- użycia tabletów i smartfonów
- aktywności w social mediach
- rozrywek online
- trendów e-commerce
- zaangażowanie marek
Poniżej znajdziecie najważniejsze wnioski i statystyki z raportu, które możecie znaleźć w ogólnodostępnym podsumowaniu lub płatnej pełnej wersji raportu.
Duża popularność smartfonów wśród millenialsów
Więcej niż 80 proc. internautów w wieku 17-31 lat jest obecnie właścicielem smartfona z dostępem do sieci społecznościowych. Większość osób w tym wieku posiada smartfona firmy Samsung, choć duża część zamierza w przyszłości zmienić smartfona na iPhone’a.
Dużą popularnością wśród tej grupy cieszy się Instagram – aż 46 proc. z tej grupy wiekowej przesyła zdjęcia za pomocą telefonu do tego serwisu. Podobną popularnością cieszą się klipy wideo oglądane na smartfonach – prawie połowa millenialsów ogląda wideo przez mobile’a. Dużą część tego ruchu generuje serwis YouTube, dzięki czemu w ciągu ostatnich lat odnotowuje znaczny wzrost użytkowników.
Milenialsi wolą media cyfrowe, oglądają ponad godzinę dziennie telewizję internetową, a 6 na 10 oglądało TVoD (TV on demand – telewizja na żądanie) w zeszłym miesiącu, podczas gdy dwie trzecie grało gry online, a 63 proc. strumieniowało muzykę z serwisów typu Spotify czy Deezer.
10 najpopularniejszych aktywności mobilnych pokolenia Y:
- portale społecznościowe: 51%
- pogoda: 50%
- informacje o muzyce, wydarzeniach, rozrywce: 47%
- wgrywanie zdjęć do serwisów: 47%
- oglądanie klipów wideo: 46%
- zarządzanie profilami społecznościowymi: 46%
- poczta internetowa: 46%
- mobilne komunikatory internetowe: 46%
- wyszukiwanie usług i produktów do kupienia: 46%
- używanie bankowości internetowej: 44%
TOP 10 najpopularniejszych serwisów odwiedzanych przez millenialsów:
- Google – ok. 80%
- YouTube – ok.65%
- Facebook – ok. 60%
- Yahoo – ok. 50%
- Amazon – ok. 45%
- Skype – ok. 35%
- eBay – ok. 35%
- Tencent (QQ) – ok. 35%
- Twitter – ok. 35%
- Baidu – ok. 35%
Najpopularniejsze komunikatory mobilne wśród millenialsów (z wyłączeniem Chin):
- Facebook Messenger: 35%
- WhatsApp: 32%
- Skype: 25%
- Viver: 10%
- WeChat: 9%
- Line: 8%
- Snapchat: 8%
- Kakao Talk: 4%
- Kik Messenger: 4%
- Tango: 4%
93 proc. millenialsów posiada konto w serwisie społecznościowym i spędza w nich (wliczając mikroblogi) ponad 3 godziny dziennie. Facebook pozostaje najpopularniejszą platformą społecznościową, ale jego popularność wśród tych użytkowników spada. Natomiast mniejsze platformy, takie jak Instagram (20% aktywnych użytkowników) i Pinterest (17%) zyskują coraz większą popularność. WeChat dominuje na chińskim rynku aplikacji typu komunikator, podczas gdy Facebook Messenger i WhatsApp są wykorzystywane przez jedną trzecią pokolenia Y w pozostałych krajach na świecie. Poza niektórymi krajami (np. poza Wielką Brytanią i USA), Snapchat pozostaje niewielką siłą.
Co kupują millenialsi?
- w styczniu 2015 roku 67% kupiło produkt za pośrednictwem sklepu online, 4 na 10 z nich zrobiło zakupy mobilnie. najczęściej kupowali buty, ubrania i telefony komórkowe.
- millenialsi dzielą się opiniami na temat marek i zakupionych produktów, trzy piąte z nich pozostawiło recenzję w internecie; najczęściej pisali na temat telefonów komórkowych (smartfonów), filmów i komputerów.
- koszty dostawy (a w zasadzie darmowa dostawa) najczęściej stymuluje tę grupę do zakupu w internecie.
Zobacz także:
- podsumowanie raportu Millennials: Q1 2015 | Audience Report
- cały raport Millenials Q1 2015 – GWI Audience Report w wersji płatnej
- Raport: OMG! Czyli jak mówić do polskich milenialsów
źródło: GlobalWebIndex – 84% of Millennials own a Smartphone

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.