84% millenialsów posiada smartfona

Zobacz najważniejsze wnioski z raportu GWI za pierwszy kwartał 2015 roku na grupie millenialsów na świecie.

Millenialsi w 2015 roku - trendy

Raporty GlobalWebIndex (GWI) mają na celu zbadanie zachowań cyfrowych poszczególnych grup demograficznych – prezentują trendy w czasie, a także analizę zachowań grup użytkowników w porównaniu do ogólnej populacji internetowej.

W raporcie „Millenials Q1 2015 – GWI Audience Report”, GWI skupiło się na grupie millenialsów – określonej jako osoby w wieku od 17 do 31 lat. Termin millenialsi często traktowany jest zamiennie z „pokoleniem Y” lub „milenialsi”.  W skali globalnej, grupa ta stanowią największą część internautów w wieku 16-64. Tendencja ta jest jeszcze bardziej widoczny na rynkach rozwijających się, gdzie poziom korzystania z internetu jest jeszcze skromny i większość internautów stanowią młodsze grupy wiekowe. Na szczycie listy są Wietnam (68%), Malezja (67%) i Indie (63%).

Millenialsi - charakterystyka

Opierając się na danych z badania, które objęło 32 kraje i prawie 90 proc. globalnej populacji internetowej, raport oferuje wiedzę na temat przebadanej grupy millenialsów w zakresie:

  • zachowań i sposobów korzystania z internetu przez pokolenie Y
  • użycia tabletów i smartfonów
  • aktywności w social mediach
  • rozrywek online
  • trendów e-commerce
  • zaangażowanie marek

Poniżej znajdziecie najważniejsze wnioski i statystyki z raportu, które możecie znaleźć w ogólnodostępnym podsumowaniu lub płatnej pełnej wersji raportu.

Duża popularność smartfonów wśród millenialsów

Więcej niż 80 proc. internautów w wieku 17-31 lat jest obecnie właścicielem smartfona z dostępem do sieci społecznościowych. Większość osób w tym wieku posiada smartfona firmy Samsung, choć duża część zamierza w przyszłości zmienić smartfona na iPhone’a.

Dużą popularnością wśród tej grupy cieszy się Instagram – aż 46 proc. z tej grupy wiekowej przesyła zdjęcia za pomocą telefonu do tego serwisu. Podobną popularnością cieszą się klipy wideo oglądane na smartfonach – prawie połowa millenialsów ogląda wideo przez mobile’a. Dużą część tego ruchu generuje serwis YouTube, dzięki czemu w ciągu ostatnich lat odnotowuje znaczny wzrost użytkowników.

Milenialsi wolą media cyfrowe, oglądają ponad godzinę dziennie telewizję internetową, a 6 na 10 oglądało TVoD (TV on demand – telewizja na żądanie) w zeszłym miesiącu, podczas gdy dwie trzecie grało gry online, a 63 proc. strumieniowało muzykę z serwisów typu Spotify czy Deezer.

10 najpopularniejszych aktywności mobilnych pokolenia Y:

  1. portale społecznościowe: 51%
  2. pogoda: 50%
  3. informacje o muzyce, wydarzeniach, rozrywce: 47%
  4. wgrywanie zdjęć do serwisów: 47%
  5. oglądanie klipów wideo: 46%
  6. zarządzanie profilami społecznościowymi: 46%
  7. poczta internetowa: 46%
  8. mobilne komunikatory internetowe: 46%
  9. wyszukiwanie usług i produktów do kupienia: 46%
  10. używanie bankowości internetowej: 44%

84% millenialsów posiada smartfona

TOP 10 najpopularniejszych serwisów odwiedzanych przez millenialsów:

  1. Google – ok. 80%
  2. YouTube – ok.65%
  3. Facebook – ok. 60%
  4. Yahoo – ok. 50%
  5. Amazon – ok. 45%
  6. Skype – ok. 35%
  7. eBay – ok. 35%
  8. Tencent (QQ) – ok. 35%
  9. Twitter – ok. 35%
  10. Baidu – ok. 35%

10 najpopularniejszych serwisów odwiedzanych przez millenialsów

Najpopularniejsze komunikatory mobilne wśród millenialsów (z wyłączeniem Chin):

  1. Facebook Messenger: 35%
  2. WhatsApp: 32%
  3. Skype: 25%
  4. Viver: 10%
  5. WeChat: 9%
  6. Line: 8%
  7. Snapchat: 8%
  8. Kakao Talk: 4%
  9. Kik Messenger: 4%
  10. Tango: 4%

93 proc. millenialsów posiada konto w serwisie społecznościowym i spędza w nich (wliczając mikroblogi) ponad 3 godziny dziennie. Facebook pozostaje najpopularniejszą platformą społecznościową, ale jego popularność wśród tych użytkowników spada. Natomiast mniejsze platformy, takie jak Instagram (20% aktywnych użytkowników) i Pinterest (17%) zyskują coraz większą popularność. WeChat dominuje na chińskim rynku aplikacji typu komunikator, podczas gdy Facebook Messenger i WhatsApp są wykorzystywane przez jedną trzecią pokolenia Y w pozostałych krajach na świecie. Poza niektórymi krajami (np. poza Wielką Brytanią i USA), Snapchat pozostaje niewielką siłą.

Najpopularniejsze komunikatory mobilne wśród millenialsów Q1 2015

Co kupują millenialsi?

  • w styczniu 2015 roku 67% kupiło produkt za pośrednictwem sklepu online, 4 na 10 z nich zrobiło zakupy mobilnie. najczęściej kupowali buty, ubrania i telefony komórkowe.
  • millenialsi dzielą się opiniami na temat marek i zakupionych produktów, trzy piąte z nich pozostawiło recenzję w internecie; najczęściej pisali na temat telefonów komórkowych (smartfonów), filmów i komputerów.
  • koszty dostawy (a w zasadzie darmowa dostawa) najczęściej stymuluje tę grupę do zakupu w internecie.

Zobacz także:

źródło: GlobalWebIndex – 84% of Millennials own a Smartphone