10 trendów w marketingu internetowym w 2015 roku

Infografika prezentująca TOP 10 trendów w marketingu i brandingu internetowym w 2015 roku.

10 trendów w marketingu i brandingu internetowym w 2015 roku

Cyfrowe media i technologie zmieniają w bardzo szybkim tempie i z każdym dniem rosną w siłę. Czy to nam się podoba, czy nie, pochłaniają ogromną część czasu w ciągu naszego dnia. Najlepszym rozwiązaniem jest pogodzić się z tym i znaleźć jak najwięcej sposobów wykorzystania ich do osiągnięcia korzyści. Zarówno w celach biznesowych jak i dla przyjemności.

Na infografice przygotowanej przez Borenstein Group znajdziecie 10 najważniejszych trendów marketingu i brandingu internetowego na 2015 roku. Podczas gdy niektóre z tych trendów mogą wydawać się, że są dostępne wyłącznie do zastosowań przez profesjonalistów zajmujących się marketingiem internetowych, uwierzcie mi, że każdy może z łatwością z nich korzystać do własnych celów.

Dla wielu osób, które uważają, że są anonimowi w internecie ma złe wieści – jest wręcz przeciwnie :) Prywatność to już prawie przeszłość, a może być jeszcze gorzej.


Nie będę się wiele rozpisywał – poniżej znajdziecie TOP 10 najważniejszych trendów na przejrzystej infografice w mediach cyfrowych w 2015 roku.

  1. E-płatności i social media – dzięki systemowi PayPal, ApplePay i marketingowi mobilnemu nowe produkty będą wyznaczały nowe modele sprzedaży mobilnej w 2015 roku.
  2. Wzrośnie znaczenie mediów społecznościowych dla marek
  3. Myszki komputerowe zostają wypierane przez nasze palce – więcej przewijania niż klikania
  4. Mobile first – mobile last – treść, projekt, PR i media społecznościowe będą składały się na jedno: „medium jest komunikatem”, BYOD, urządzenia mobilne staną się podstawwym ekranem, na którym będziemy wyświetlać informacje.
  5. Dziennikarstwo obywatelskie nowym typem dziennikarstwa – tradycyjne media informacyjne, które cieszyły się dużym zaufaniem będą dzieliły się tortem ze społecznościowymi mediami obywatelskimi. Nieprzefiltrowane treści rozchodzą się szybciej zyskując zaufanie.
  6. Analiza behawioralna danych – marketerzy będą polegać na predykcyjnych i normatywnych analizach danych, aby planować działania reklamowe mając wgląd w szczegółowe dane dotyczące zachowań użytkowników w internecie.
  7. Mniej znaczy więcej – content marketing zmieni swoje oblicze, aby dostosować się do nowoczesnych projektów mobilnych i internetowych. Szczególnie jeśli chodzi o mobile’a, który wymaga większych obrazów i mało treści, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników.
  8. Szczere i unikatowe treści będą górą – ludzie są mniej skłonni wierzyć reklamom, a bardziej skłonni zaakceptować oryginalne i niedoskonałe opinie konsumentów jako kompas do decyzji zakupowych (blogi, fora, media społecznościowe)
  9. Prywatność w internecie to przeszłość – pogląd, że konsumenci są anonimowi podczas korzystania z internetu zostanie zredukowany do minimum. Oczekiwanie anonimowość zostanie zastąpione oczekiwaniem większego bezpieczeństwa i ochrony danych podczas zakupów/transakcji.
  10. Jesteś tym jakim Google Cię widzi – klienci korporacyjni i konsumenci będą coraz bardziej ufać temu, co widzą na stronie 1 Google’a. Dziś najważniejsze w internecie jest pierwsze wrażenie. Firmy będą musiały baczniej monitorować komentarze na platformach społecznościowych.

TOP 10 trendów w marketingu i brandingu internetowym w 2015 roku

źródło: Business 2 Community – Top 10 Digital Branding & Marketing Trends to Watch in 2015 (Infographic), Borenstein Group’s Infographic On Top 10 Trends in Digital Marketing & Branding to Watch in 2015, 

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj