Konsumpcja mediów elektronicznych w 2014 roku

Wielozadaniowość to nie tylko domena urządzeń. Użytkownicy mobilni potrafią robić kilka rzeczy na raz. Zobacz najświeższe statystyki dotyczące mediów elektronicznych.

Digital global stats grudzień 2014

Global Digital Statistics

Serwis We Are Social udostępnił najnowsze wyniki dotyczące użycia mediów elektronicznych na świecie. Globalne dane z grudnia 2014 roku przedstawiają się następująco:

  • populacja na świecie: 7,279 mld
  • aktywni użytkownicy internetowi: 3,021 mld
  • aktywne konta w mediach społecznościowych: 2,046 mld
  • aktywni użytkownicy mobilni: 3,632 mld
  • aktywne konta mobilne w social mediach (nie unikatowi użytkownicy!): 1,639 mld

Obecnie na świecie jest ponad 7,3 mld subskrypcji telefonów komórkowych w porównaniu z 4,2 mld aktywnych widzów telewizyjnych!

Today media reality

A co robimy podczas oglądania telewizji?

  • 60% rozmawia ze znajomymi na komunikatorach
  • 50% czyta wiadomości
  • 43% gra w gry mobilne
  • 41% wyszukuje produkty lub robi zakupy online
  • 31% wyszukuje treści związane z oglądanym programem telewizyjnym
  • 15%wyszukuje opinii w social mediach na temat oglądanego programu telewizyjnego
  • 10% wchodzi w interakcję online z treściami związanymi z właśnie oglądanym programem
  • 8% robi inne różne ciekawe rzeczy

Co robimy podczas oglądania telewizji?

Gdzie przeglądamy strony WWW na urządzeniach mobilnych?

  • 75% w sklepach
  • 74% w samochodzie
  • 74% na zewnątrz
  • 68% podczas podróży
  • 67% w salonie
  • 65% w restauracji
  • 65% w łazience
  • 60% w domu u znajomych
  • 58% w pracy
  • 53% w kuchni
  • 51% w środkach transportu publicznego
  • 31% w gabinecie w domu
  • 22% w szkole

gdzie przeglądamy mobilne strony internetowe?

Aktywni użytkownicy serwisów i komunikatorów społecznościowych (w mln, grudzień 2014)

  • Facebook: 1,350 mln
  • QQ: 829 mln
  • QZone: 629 mln
  • WhatsApp: 600 mln
  • Facebook Messenger 500 mln
  • WeChat: 468 mln
  • Google+: 343 mln
  • Skype: 300 mln
  • Instagram: 300 mln
  • Twitter: 284 mln
  • TUMBLR: 230 mln
  • Viber: 209 mln
  • Baidu Tieba: 200 mln
  • Line: 170 mln
  • Sina Weibo: 157 mln
  • VKontakte: 100 mln
  • Snapchat: 100 mln
  • BBM: 91 mln
  • LinkedIn: 90 mln

Aktywni użytkownicy serwisów społecznościowych (w mln) grudzień 2014

Poniżej zamieszczam pełną prezentację Social Screens – making the most of multi-screening


źródło: We Are Media – The Multi-Screen Opportunity

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj