Sklepy firmy Apple zostają przekształcone w małe galerie sztuki w związku z kampanią reklamową „Zacznij tworzyć”.
Najnowsza kampania reklamowa firmy Apple (zobacz: „Zacznij tworzyć” – nowa kampania Apple’a) pokazuje, jak urządzenia Apple’a mogą być wykorzystywane do tworzenia sztuki. Nowa internetowa kampania reklamowa Apple’a o nazwie „Zacznij tworzyć” (oryg. Start Something New) została przeniesiona także do sklepów detalicznych Apple Store. Na białych ścianach sklepowych zostały rozwieszone dzieła stworzone przy użyciu produktów Apple’a.
Apple rozpoczęło swoją kampanię online na swojej japońskiej stronie internetowej, następnie w pozostałych krajach na świecie. Celem kampanii jest pokazanie jak artyści tworzą swoje dzieła za pomocą oprogramowania mobilnego jak np. malarskie aplikacje VSCO Cam i Waterlogue, czy bardziej znanych narzędzi, takich jak iDraw i Final Cut Pro, na iPhone’ie lub iPadzie.
Podobnie jak w przypadku kampanii z zeszłego roku Jaki będzie Twój udział?, Apple prezentuje historie ciekawych ludzi w powiązaniu z zastosowaniem własnych produktów. Jest to także małe nawiązanie do przeszłości, kiedy to Steve Jobs rozwiesił słynne zdjęcia artystów w siedzibie Apple’a, aby zainspirować inżynierów do tworzenia dzieł sztuki.
W przypadku kampanii Think different zdjęcia były czarno białe, w tej kampanii wersje kolorowe prac można obejrzeć na stronach internetowych Apple’a (także polskich).
Te zdjęcia zostały zrobione w Londynie na Regent Street, w sklepie Apple Store, a zostały opublikowane na Twitterze przez Storeteller.
„Fang etwas Neues an” — auch in den Retail Stores, z.B. in der Regent Street in London (UK). — http://t.co/SOZvzq8Hup pic.twitter.com/DIZRphE3Gg
— Storeteller (@storetellee) styczeń 1, 2015
źródło: Storeteller, Cult of Mac