Zwrot aplikacji i gier z App Store’a w ciągu 14 dni

Apple umożliwia zwrot zakupionych aplikacji i gier z App Store’a w ciągu 14 dni od daty zakupu, bez podawania przyczyny.

Zwrot zakupu z App Store'a

PS nie zwróciłem gry Leo’s Fortune! Swoją drogą świetna gra, screen z tą aplikacją posłużył mi jedynie za przykład :-)

Apple wprowadziło nowe zasady dotyczące zwrotów zakupionych aplikacji, gier, książek, filmów, programów TV i muzyki w europejskim App Storze, iTunesie i sklepie iBooks. Zmiana zasad dotyczy krajów Unii Europejskiej, w tym Polski i obecnie mamy 14 dni na zwrot zakupu bez podawania konkretnej przyczyny.

Dotychczas należało podać powód zwrotu i Apple miało 90 dni na rozpatrzenie reklamacji. Obecnie 14 dni na „wypróbowanie aplikacji” dotyczy wszystkich zakupów z wyjątkiem kart upominkowych. Oznacza to, że co bardziej sprytni, będą na przykład grali w gry przez 14 dni a następnie je zwracali. Jest to niekorzystna zmiana dla programistów, którzy zostaną obciążeni kosztami operacji zwrotu.

Apple twierdzi, że będzie dokonywać zwrotów w czasie od 5 do 7 dni roboczych od otrzymania powiadomienia o anulowaniu zakupu.

Dotychczasowe zasady zwrotów nie zmienią się w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i krajach europejskich nienależących do Unii Europejskiej. Zwrot będzie przysługiwał tam w przypadku problemów technicznych z zakupionymi treściami, a każdy przypadek będzie badany przez Apple’a.

Zmiany w krajach Unii Europejskiej związane są z nową dyrektywą o prawach konsumenta w UE, która wprowadza między innymi wymagane prawem 14 dni na odstąpienie lub zwrot zakupionych towarów i usług.

Wytyczne Komisji Europejskiej, zostały wprowadzone od czerwca, ale Apple dopiero teraz aktualizuje większość warunków sprzedaży w internecie. Okres 14 dni może zostać przedłużony do 1 roku, jeśli firma przestanie prawidłowo informować konsumentów o terminach zwrotu.

Jak zwrócić aplikacje i gry zakupione w App Storze bez podawania przyczyny?

  1. uruchom program iTunes na komputerze Mac lub PC
  2. kliknij na nazwę użytkownika (lub e-mail) w iTunesie i z rozwijanego menu wybierz Informacje o koncie
  3. zaloguj się podając hasło do Apple ID
  4. przewiń ekran do dołu do sekcji Historia zakupów i kliknij na Wszystkie
  5. wybierz płatną pozycję, którą chcesz zwrócić i naciśnij przycisk Zgłoś problem
  6. jeśli na liście jest więcej pozycji pojawią się linki tekstowe obok pozycji i należy kliknąć jeszcze raz na link Zgłoś problem przy interesującej Cię pozycji do zwrotu
  7. zostaniesz przekierowany do przeglądarki, gdzie po zalogowaniu będziesz mógł wybrać z listy rozwijanej pozycję:  Chcę anulować ten zakup (jak na screenie powyżej)
  8. kliknij na przycisk Anuluj zakup
  9. zwrot pieniędzy otrzymasz do 7 dni roboczych

źródło: 9TO5mac