Najwięcej urządzeń mobilnych Apple’a pod choinką

Ponad połowa aktywacji w okresie świątecznym dotyczyło urządzeń mobilnych Apple’a.

Firma Flurry zajmująca się analityką mobilną odnotowała, że 51,3% aktywacji nowych urządzeń mobilnych na świecie w okresie tegorocznych świąt Bożego Narodzenia to nowe iPhone’y i iPady Apple’a.

Dane pochodzą z ponad 600 tysięcy aplikacji z okresu od 19 do 25 grudnia 2014 roku.  Daleko za Apple’em znalazł się Samsung z prawie 18% aktywacji, a następnie Nokia prawie 6%, Sony 1,6% i LG z 1,4%. Takie firmy jak Xiaomi, Huawei i HTC mieli mniej niż procent aktywacji urządzeń na świecie.

Według Flurry słabe wyniki azjatyckich firm związane może być z tym, że w krajach azjatyckich jest inny sezon świąteczny niż w pozostałych częściach świata, a przecież Chiny stanowią ogromny rynek klientów urządzeń elektroniki użytkowej na świecie.


Najczęściej aktywowane urządzenia mobilne wg firmy w okresie świątecznym 2014.

Najczęściej aktywowane urządzenia mobilne wg firmy w okresie świątecznym 2014 (na świecie)

Podsumowując powyższy wykres, na każde urządzenie firmy Samsung, które zostało aktywowane, było aktywowanych 2,9 urządzeń Apple’a. Na każda Lumię Microsoftu, Apple aktywowało 8,8 urządzeń. Mimo, iż okres świąt Bożego Narodzenia nie są wskaźnikiem udziału i trendów smartfonów i tabletów w rynku, to można śmiało stwierdzić, że nowo wydany iPhone 6 i iPhone 6 Plus od Apple’a były hitem wśród prezentów mobilnych (branża elektroniki użytkowej) na świecie.

Flurry zwraca uwagę także na to, że w dniu Bożego Narodzenia liczba instalowanych aplikacji w Stanach Zjednoczonych wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu do pierwszych tygodni grudnia. Najczęściej instalowano gry i komunikatory 25 grudnia rano.

Liczba instalowanych aplikacji w Boże Narodzenie

Liczba instalowanych aplikacji w Boże Narodzenie (tylko USA)

Warto zauważyć, że phablety zyskują znaczny udział w rynku dzięki wejściu do sprzedaży iPhone’a 6 Plus. Średnie smartfony, takie jak telefony iPhone 6 wciąż dominują na rynku (64%) – podobnie jak w latach ubiegłych. Duży wzrost popularności phabletów (13%, a w 2013 roku tylko 4%) )odbył się się kosztem pełnowymiarowych tabletów (straciły aż 6% udziału) i w mniejszym stopniu małych tabletów.

Rodzaj urządzeń mobilnych podarowanych w okresie tegorocznych świąt.

Rodzaj urządzeń mobilnych podarowanych w okresie tegorocznych świąt (na świecie)

Patrząc na nadchodzący rok, Flurry przewiduje, że urządzenia typu phablet będą cieszyły się coraz większą popularnością.

źródło: Flurry Analytics – Apple and Apps Dominated Christmas 2014

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj