Top 10 aplikacji motoryzacyjnych na iOS-a i Androida

Zobaczcie, które aplikacje mobilne wydawane przez firmy motoryzacyjne są najbardziej popularne w  sklepach z aplikacjami.

Które aplikacje wydawane przez firmy z branży motoryzacyjnej są najbardziej popularne wśród użytkowników smartfonów? Jakiego rodzaju są to aplikacje i w jakich kategoriach je znajdziemy? Postanowiliśmy to sprawdzić. Za pomocą autorskiej platformy Snapp, służącej m.in. do monitorowania aplikacji mobilnych, przeprowadziliśmy analizę, z której jasno wynika które firmy moto są na szczycie appmarketów.

W analizie braliśmy pod uwagę zarówno aplikacje wydane na iOSa jak i na Androida.  To, na co od razu zwróciliśmy uwagę to pewna niespójność – nie wszystkie aplikacje wydane są na oba systemy. Co więcej – zagraniczne firmy działające na rynku polskim wypuszczają aplikacje bez uwzględnienia specyfiki polskiego użytkownika. Tak jest np. w przypadku aplikacji Mercedes – Benz Guides, która na Androida nie posiada polskiej wersji językowej.

Najpopularniejszymi aplikacjami przeznaczonymi na Androida są te, wydawane polskie brandy. Orlen mobile i Lotos dla kierowcy zajmują odpowiednio pierwsze i drugiej miejsce. Kolejną, wysoką pozycję odnotowuje aplikacja brytyjskiego potentata paliwowego Shell motorist.

Nieco inaczej wygląda top 3 aplikacji wydawanych na iOSa. Tu Shell motorist zajmuje pierwsze miejsce, Orlen mobile drugie, a MERCEDES BENZ guide trzecie. Tym razem Lotos uplasował się na 4 miejscu. Wydaje się, iż jest to wynik różnic demograficznych charakteryzujących grupy posiadaczy iPhonów i smartfonów z Androidem.

W jakim celu firmy z branży moto wydają aplikacje mobilne? W przypadku Orlenu czy Lotosu są to działania lojalizujące użytkowników – aplikacje mobilne tych brandów z powodzeniem zastępują tradycyjne karty lojalnościowe.  Bardzo często zdarza się, że aplikacja wskazuje najbliższą stację benzynową – taką funkcję ma na przykład aplikacja Statoilu. Nieco rzadziej producenci samochodów z aplikacji tworzą interaktywny katalog prezentujący np. najnowszy model samochodu, aplikację w tym celu wykorzystuje np. Citroen.

Ranking mobilnych aplikacji motoryzacyjnych [infografika]

Ranking mobilnych aplikacji motoryzacyjnych
Ranking mobilnych aplikacji motoryzacyjnych – infografika

Aplikacje wydawane przez branżę motoryzacyjną znajdziemy w wielu kategoriach, np. lifestyle, transport, podróże, motoryzacja (w zależności od appmarketu). Z jednej strony jest to wynik podejmowania różnych prób mających na celu zwiększenie ilości pobrań danej aplikacji, z drugiej – coraz częściej zdarza się, że wydawane aplikacje, pomimo tego, że są wydawane przez marki z branży moto, z motoryzacją mają niewiele wspólnego. Świetnym przykładem może być tutaj aplikacja Volvo ocean race, przygotowana specjalnie na zawody żeglarskie Ocean race, których Volvo jest sponsorem.

Aplikacja pozwala użytkownikom w czasie rzeczywistym wziąć udział w wirtualnych regatach, podczas których mają oni możliwość zbudowania swojej łodzi oraz skompletowani załogi, a następnie prowadzenia jej zgodnie z np. aktualnym stanem pogody (liczy się zachmurzenie czy prędkość wiatru). Co więcej, aplikacja jest idealnym przykładem pokazującym w jaki sposób świat online może łączyć się ze światem offline. Wirtualni zawodnicy korzystający z aplikacji mają także możliwość ścigania się z łodziami, które rzeczywiście, aktualnie biorą udział w zawodach. Warto podkreślić, że aplikacja ta w appmarkecie umieszczona została w kategorii sport. A jak Volvo ocean race radzi sobie pod kątem wskaźników biznesowych? Wysokie miejsce w appmarkecie, 91% pozytywnych opinii wśród użytkowników, dość dobra jakość pozycjonowania w porównaniu z innymi aplikacjami sprawiły, że postanowiliśmy właśnie tej aplikacji przyznać tytuł aplikacji dnia.

Zestawienie aplikacji wydawanych przez firmy z branży motoryzacyjnej pokazuje, że coraz częściej marki szukają nowych możliwości na zaistnienie w świadomości swoich użytkowników. Liczy się content marketing, umiejętność dopasowania swoich produktów do potrzeb użytkowników, a to wszystko z uwzględnieniem charakterystyki medium, jakim jest smarfton.

źródło: informacja prasowa