Według danych Facebooka, aż 66% użytkowników urządzeń z Androidem posiada sprzęt z 2011 roku lub starszy.
Facebook, podobnie jak Android, posiada ogromną bazę użytkowników. Według blogu dla deweloperów Facebooka, miesięcznie ponad 500 milionów aktywnych użytkowników tej sieci społecznościowej korzysta z mobilnej aplikacji Facebook za pomocą ponad 10 000 różnych urządzeń mobilnych z systemem Android.
Wiecie co to oznacza, prawda? Wiele różnych wersji Androida (nie wspominając już o ich możliwościach sprzętowych) łączy się z Facebookiem, a to oznacza, że firma musi zapewnić prawidłowe działanie aplikacji na każdej platformie.
Wcześniej Facebook analizował wersje systemu Android, na których używana była aplikacja, teraz nacisk został przesunięty na sprzęt. Wynika to głównie z łatwej dostępności urządzeń z Androidem na całym świecie i klas tego sprzętu.
Przyglądając się rocznikom sprzętów korzystających z mobilnej wersji Facebooka, więcej niż dwie trzecie użytkowników z Androidem posiada sprzęt, który miał premierę w 2011 roku lub wcześniej. Warto przypomnieć, aby mieć dobre porównanie, że w 2011 roku swoją premierę miały iPhone 4 i Samsung Galaxy S II – a to one należały wówczas do smartfonów z najwyższej półki!
Dlaczego zatem warto analizować użytkowników pod kątem klasy sprzętu? Zespół rozwijający aplikację Facebook może przeanalizować wspólne elementy urządzeń, takie jak rozmiar ekranu czy rozdzielczość. Dzięki takim danym Facebook może lepiej zapewnić płynne działanie swojej aplikacji na i tak sfragmentowanego Androida. Na przykład urządzenia starszej generacji nie odtwarzają wiadomości wideo, więc dla nich ni ma sensu upakowywać takiej funkcjonalności w aplikacji mobilnej.
Facebook bada również wydajność urządzeń oraz czy pracują w sieci 4G, 3G czy jeszcze 2G. Dzięki całej gamie danych Facebook może pozwolić sobie na dostosowywanie swojej aplikacji do wielu tysięcy urządzeń, mając pewność, że aplikacja mobilna nie obniży zasięgu portalu wśród użytkowników mobilnych.
Poniżej możecie obejrzeć ciekawy film, dotyczący specyfikacji sprzętu z Androidem, na którym użytkownicy korzystają z aplikacji Facebook. Wideo jest długie, trwa ponad godzinę, ale pierwszy kwadrans da Wam ogólny obraz na ten temat związany z Androidem i Facebookiem.
Scaling Android Apps for Emerging Markets – @Scale 2014 – Mobile
źródło: PhoneArena