Kim są użytkownicy bankowych aplikacji mobilnych?

Zobacz infografikę przedstawiającą polskich użytkowników bankowych aplikacji mobilnych.

Kilka tygodni temu prezentowaliśmy wyniki sierpniowych badań AdTRENDS – cyklicznego badania postaw wobec reklam w internecie realizowanego przez IRCenter i ResearchNow.

Zobacz także: 41% internautów używa bankowości mobilnej.

Dzisiaj przygotowaliśmy zbiorczą infografikę przedstawiającą korzystanie z bankowości mobilnej przez polskich użytkowników opracowaną na podstawie wyników badań AdTRENDS. Kim są użytkownicy bankowości mobilnej w Polsce? z jakich aplikacji bankowych najczęściej korzystają? skąd pochodzą?


Zobaczcie wyniki na jednej grafice.

Najważniejsze wnioski z badania użytkowników bankowości mobilnej:

  • 41 proc. polskich internautów deklaruje korzystanie z mobilnych aplikacji bankowych
  • z bankowych aplikacji mobilnych korzystają w większości mężczyźni, są to głównie młode, dojrzałe osoby w wieku między 25 a 34 lata
  • użytkownicy aplikacji bankowych mieszkają w wielkich ośrodkach miejskich (powyżej 500 tys. mieszkańców lub 100-200-tys. miastach), ale duży odsetek stanowią również mieszkańcy wsi
  • 68 proc. z nich dowiedziało się o aplikacji poprzez internetową stronę banku, 20 proc. zostało poinformowanych przez reklamę internetową, a 18 proc. z e-maila otrzymanego od banku
  • najbardziej mobilny wśród banków jest mBank – co czwarty korzystający z aplikacji bankowych jest klientem tego banku; w czołówce znalazły się: Bank Zachodni WBK oraz ING Bank Śląski
  • główne przyczyny korzystania z aplikacji bankowych to: wygoda, szybkośćmobilność
  • boimy się korzystać z aplikacji, ponieważ mamy obawy dotyczące bezpieczeństwa lub po prostu nie mamy potrzeby korzystania z bankowej aplikacji mobilnej

INFOGRAFIKA: KIM SĄ UŻYTKOWNICY BANKOWYCH APLIKACJI MOBILNYCH?

Kim są polscy użytkownicy bankowych aplikacji mobilnych?

Kim są polscy użytkownicy bankowych aplikacji mobilnych?

 

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na .
Obserwuj