Z jakich aplikacji bankowości mobilnej korzystamy najchętniej i jakie są tego powody – zobaczcie najnowsze wyniki badania AdTrends.
W środę, 9 września świat ujrzał nowy model iPhone’a z większym wyświetlaczem oraz rewolucyjny (wg Apple’a) system płatności mobilnej. Jak widać, w Cupertino zauważono w końcu trend, który wyznacza nowy standard obsługi finansowej – coraz więcej osób płaci mobilnie, mając bank zawsze pod ręką, a większe ekrany to więcej możliwości dla aplikacji (w tym finansowych).
Responsywność stanowi tu kluczowy aspekt wygody korzystania z usług, co z kolei zauważył ING Bank Śląski, tworząc specjalnie dedykowaną na tablety wersję swojego serwisu – ING Bank Mobile HD.
Zobacz także: Ranking polskich bankowych aplikacji mobilnych 2014
Ponadto w Polsce wprowadzono długo oczekiwane topowe modele Windows Phone’a z nowym systemem 8.1. Platforma ta cały czas rozwija się i budzi zainteresowanie zarówno wśród nowych użytkowników, jak i posiadaczy wcześniejszych telefonów z logo NOKIA.
Przełom sierpnia i września to również czas, w którym Microsoft podejmuje decyzję o zaprzestaniu używania nazwy fińskiego producenta.
Najważniejsze wnioski z najnowszego badania AdTrends:
- reklamy w newsletterach radzą sobie coraz lepiej na mobile
- zwiększa się celowe korzystanie z reklam na portalach i w aplikacjach mobilnych
- na YouTube’ie daleko w tyle inne reklamy zostawiła kampania kanału Nokia Polska „Poznaj Windows Phone 8.1” wraz z ponad milionem wyświetleń
- Facebook goni YouTube i ubiega się o pierwsze miejsce w zestawieniu najpopularniejszych serwisów wśród polskich internautów
- 41% internautów korzysta z mobilnych rozwiązań finansowych, a wśród nich dominują mężczyźni w wieku 25-34 lata z dużych miast
- w rankingu najpopularniejszych mobilnych aplikacji bankowych na czołowych miejscach znalazły się: mBank, Bank Zachodni WBK oraz ING Bank Śląski
- o aplikacji bankowej internauci najczęściej dowiadują się ze strony banku
- korzystamy z bankowych aplikacji bo jest nam z tym wygodniej, a nie korzystamy, bo boimy się o bezpieczeństwo własnych pieniędzy
- dużo więcej użytkowników aplikacji finansowych korzysta z Twittera niż reszta internautów
Sierpniowy AdTrends (następca AdvertTracka) oprócz stałego badania postaw wobec reklam w internecie, odpowiadając na pytanie jak korzystamy z reklam na różnych kanałach digitalowych i jak cenimy sobie ich przydatność, w tym miesiącu skupia się na użytkownikach aplikacji bankowych, by sprawdzić ich popularność wśród internautów, ale także by ocenić potencjał reklam dla tych użytkowników.
O Badaniu
AdvertTrack to cykliczne badanie postaw wobec reklam w Internecie realizowane przez IRCenter i ResearchNow. Badanie jest realizowane metodą CAWI, raz na miesiąc na reprezentatywnej próbie co najmniej 400 internautów. Celem projektu jest długoterminowe określenie postaw wobec reklamy w Internecie – tradycyjnych reklam odsłonowych, programów afiliacyjnych i performance oraz działań w mediach społecznościowych.
źródło: informacja prasowa IRCenter