Jak zwrócić płatną aplikację w sklepie Google Play?

Google wydłużyło do 2 godzin czas, w ciągu którego można zwrócić płatne aplikacje i gry w sklepie Google Play.

Po zakupie aplikacji lub gry na Androida w sklepie Google Play, masz aż 2 godziny na zwrot zakupionego towaru. Jeśli zwrócimy zakupioną aplikację do 2 godzin od zakupu otrzymamy pełną wydaną kwotę. To dużo czasu, aby w pełni zapoznać się z zaletami płatnej aplikacji.

Jeśli dwugodzinny okres zwrotu minie, należy skontaktować się bezpośrednio z deweloperem aplikacji. Informacje kontaktowe do dewelopera można znaleźć w szczegółach aplikacji na stronach Google Play.

Jak zwrócić płatną aplikację w sklepie Google Play w ciągu dwóch godzin?

Na urządzeniu mobilnym:

  • otwórz aplikację w sklepie Google Play,
  • wybierz Moje aplikacje,
  • wybierz aplikację lub grę, którą chcesz zwrócić,
  • wybierz zwrot.

Jeśli nie upłynęły dwie godziny od zakupu, opcja zwrotu będzie aktywna. W przeciwnym razie opcja nie będzie dostępna. Należy postępować zgodnie z instrukcjami, aby zakończyć zwrot i odinstalować aplikację lub grę. Jeśli minie dwugodzinny okres, w ciągu którego można zwrócić apkę, zamiast przycisku zwrotu pojawi się przycisk Odinstaluj. Wybranie opcji Odinstaluj nie spowoduje zwrotu pieniędzy.

Uwaga: Nie można zwrócić aplikacji lub grę więcej niż jeden raz.

Na komputerze (play.google.com)

  • odwiedź sklep Google Play za pomocą przeglądarki internetowej,
  • kliknij ikonę koła zębatego > Moje zamówienia,
  • wskaż aplikację lub grę, którą chcesz zwrócić,
  • kliknij ikonę menu (trzy pionowe kropki), które się pojawi,
  • wybierz opcję Zgłoś problem i wybierz opcję zwrotu,
  • opisz przyczynę zwrotu, a następnie kliknij przycisk Prześlij.

Zobacz przykład:

Zwracanie aplikacji w sklepie Google Play
Zwracanie aplikacji w sklepie Google Play

źródło: Google – Zwrot płatnych aplikacji i gier w sklepie Google Play