Dlaczego firma musi mieć mobilną stronę internetową?

Nie jest tajemnicą, że marketing mobilny dla małych i średnich firm (przedsiębiorstw) jest tak ważny dzisiaj, niż kiedykolwiek wcześniej. Nowa infografika potwierdza tylko, jak istotne jest dostosowanie marketingu przez przedsiębiorców do urządzeń mobilnych.

Dlaczego firmy muszą mieć mobilne strony internetowe?

Cyfrowa grupa rozwiązań marketingowych hibu, stworzyła kilka infografik, które pozwalają uzmysłowić małym i średnim przedsiębiorcom fakt, jak wiele mogą zyskać promując swój biznes wśród użytkowników mobilnych.

Na własnej skórze przekonałem się, że w ostatnim czasie skorzystałem z usług małych przedsiębiorców korzystając właśnie ze smartfona. Kiedy nie mogłem otworzyć drzwi, bo zamek odmówił posłuszeństwa, skorzystałem z ekspresowej usługi ślusarskiej właśnie przez szybkie połączenie z telefonu. Pamiętam, że strona była prosta i dostosowana do mobile’a i od razu wzbudziła moje zaufanie, dzięki czemu w kryzysowej sytuacji szybko i bez trudu zamówiłem ślusarza. Usługa nie była tania, ale za to ekspresowa, a firma doskonale przygotowana na klienta z dostępem tylko do telefonu. Przedsiębiorcy! Nie traćcie klientów przez to, że Wasza obecność na mobile’u została pominięta w strategii marketingowej!

Zobacz także:


Poniżej przedstawiamy najważniejsze wnioski :

  • podczas gdy więcej niż połowa wszystkich dorosłych Amerykanów używa smartfona (56%), aż 91% małych i średnich firm nie posiada zoptymalizowanej witryny na urządzenia mobilne (smartfony i tablety),
  • małe i średnie firmy oczekują, że w 2014 roku sprzedaż przez urządzenia mobilne w USA wzrośnie o 630%,
  • 32% wszystkich amerykańskich małych i średnich firm zgadza się, że firmy bez witryn mobilnych zostaną w tyle,
  • jednak tylko 15% małych i średnich firm w USA zapowiada, że stworzy mobilną wersję swoich serwisów w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy!
  • brak inicjatywy na obecność w smartfonach oznacza dla małych i średnich firmy w USA stratę 1 000 000 000 000 dolarów rocznie!
  • zdecydowana większość stron internetowych małych i średnich firm w USA nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Branże, które mają szczególnie niski ranking:
    • 80% stron internetowych firm budowlanych nie jest dostosowana do mobile’a,
    • 75% stron internetowych elektryków nie jest dostosowana do mobile’a,
    • 63% stron internetowych salonów nie jest dostosowana do mobile’a,
    • 59% stron internetowych salonów piękności nie jest dostosowana do mobile’a.

Zdaniem ekspertów, tylko w przemyśle gastronomicznym (restauracje) nadrabiają lukę w obecności na urządzeniach mobilnych i są w miarę gotowe na ten kanał sprzedaży/ marketingu. W 2009 roku, średnio 3% całego ruchu WWW restauracji pochodził ze źródeł mobilnych. Obecnie około 43% ruchu na stronach restauracji (prawie 50% w weekendy) pochodzi ze smartfonów i tabletów! Goro Harumi, projektant stron internetowych dla restauracji, sugeruje, że nawet małe i średnie firmy o niskich budżetach, mogą sobie pozwolić na stworzenie responsywnej strony internetowej!

Dowód, że mobile marketing dla małych i średnich firm nie jest tylko hipotezą.

Mobile Internet Ad Spending Worldwide, 2012-2018

Patrzysz sceptycznie na promocję na urządzeniach mobilnych? Sprawdź kilka statystyki opublikowane w zeszłym tygodniu przez eMarketer:

  • w 2013 roku światowe wydatki na reklamy mobilne wzrosły 105% do 17 960 000 000 dolarów,
  • w 2014 roku, eksperci uważają, że wydatki na reklamę mobilną wzrosną do kolejne 75,1% do 31 450 000 000 dolarów.
  • liczba ta będzie odzwierciedlać prawie 25% wszystkich wydatków na reklamę cyfrową na świecie!

Net Mobile Internet Ad Revenue Share Worldwide, by Company, 2012-2014

Zastanów się, czy Twoja strona internetowa powinna być już gotowa na smartfony?

Dlaczego firmy muszą mieć mobilne strony internetowe?

Dlaczego firmy muszą mieć mobilne strony internetowe? – infografika

źródło: hibu, buzzplant: 9 Statistics Show the Time for Mobile Is NOW, eMarketer: Driven by Facebook and Google, Mobile Ad Market Soars 105% in 2013

 

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na .
Obserwuj

Latest posts by Łukasz Majchrzyk (see all)