Czy firmy są mobile-friendly?

Zobaczcie, które branże amerykańskich małych i średnich przedsiębiorstw mają dostosowane strony do urządzeń mobilnych i wygrywają walkę o klientów mobilnych.

Firmy - strony mobilne

Liczba właścicieli tabletów w USA, wzrosła prawie dwukrotnie w ciągu ostatniego roku, a aż 69% użytkowników smartfonów korzysta z internetu na swoich telefonach kilka razy dziennie. Firmy nie mogą sobie pozwolić na ignorowanie tego trendu. W ciągu ostatnich kilku miesięcy firma hibu zbadała 1 000 stron amerykańskich małych i średnich przedsiębiorstw z 10 różnych branż, aby dowiedzieć się, jak strony tych firm dostosowane są do smartfonów (telefonów komórkowych). Wyniki niestety nie są optymistyczne, bowiem wiele małych firm nie zwraca uwagi na klienta mobilnego.

Poniżej najważniejsze wnioski z badania i infografika. Pełny raport pobierzecie klikając na link: Mobile Opportunity PDF.

Firmy - strony mobilne

Z badania wynika, że ​​ponad połowa (59%) amerykańskich witryn małych i średnich firm nie są dostosowane dla klientów dokonujących zakupy przez urządzenia mobilne. Okazało się także, że aż 87% stron internetowych małych i średnich firm nie jest dostosowane do wyświetlania na iPadzie (4. generacji).


Która branża wypada najlepiej? (w nawiasach podano procent stron niedostosowanych do urządzeń mobilnych – im mniejszy proc. tym lepiej)

  1. hotele i B&B (37%)
  2. restauracje (48%)
  3. ślusarze (55%)
  4. taxi, wypożyczalnie aut (56%)
  5. usługi hydrauliczne (57%)
  6. kwiaciarnie (58%)
  7. salony piękności (59%)
  8. fryzjerzy (63%)
  9. elektrycy (75%)
  10. usługi budowlane (80%)

Z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że w Polsce i innych krajach statystyki są podobne.

Małe przedsiębiorstwa mają wielką szansę na zdobycie przewagi konkurencyjnej, jeśli tylko nadrobią swoją obecność na mobile’u! Drodzy przedsiębiorcy, tak to już czas!

Strony mobilne firm wg branż - infografika

Strony mobilne firm wg branż – infografika

źródło: hibu – Which SMBs are winning the fight for mobile customers?

 

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj