Jakie cechy powinna mieć dobra strona mobilna?

Zobaczcie 7 funkcji jakie powinna spełniać dobrze zaprojektowana strona mobilna.

Cechy dobrej strony mobilnej

Trendy dotyczące stron mobilnych zmieniają i rozwijają się w bardzo szybkim tempie, podobnie jak rozwój technologii mobilnych. Pomimo, że poniższa lista nie jest pełna, zawiera 7 najważniejszych funkcji, jakie powinna spełniać dobrze zaprojektowana strona mobilna. Jakiś czas temu prezentowaliśmy Wam 25 zasad projektowania stron mobilnych przygotowanych przez Google’a. Poniższa lista została oparta na wynikach badań ankiety Google’a: Mobile-friendly sites turn visitors into customers oraz obserwacjach i doświadczeniach osób zajmujących się projektowaniem stron responsywnych.

7 CECH DOBRZE ZAPROJEKTOWANEJ STRONY MOBILNEJ

1. Szybki czas ładowania strony

To niewątpliwie jest oczywiste. Ponadto, warto zauważyć, że ponad połowa użytkowników biorących udział w ankiecie powiedziało, że szybciej opuści stronę firmy jeśli ładuje się ona zbyt wolno.

Zachowania użytkowników na stronach mobilnych

2. Adres i godziny otwarcia

Aż 76 proc. osób szuka na stronach mobilnych adresu i godzin otwarcia firmy/sklepu/placówki.Należy pamiętać, aby dostęp do tych informacji był jak najprostszy na stronach mobilnych.

3. Zadzwoń – link do numeru telefonu

Jeśli szukasz numeru telefonu jakiejś firmy na smartfonie musisz mieć możliwość za pomocą dotknięcia numeru wykonać połączenie. Aż 61 proc. użytkowników uważa, że jest to niezbędna funkcjonalność, zamiast ręczne przepisywanie lub kopiowanie numeru telefonu. Jeśli przy tworzeniu strony używasz WordPressa lub Squarespace’a, funkcja ta jest automatycznie uzupełniana o linki przy numerach kontaktowych.

4. Napisz do nas (wyślij e-maila)

Oprócz numeru telefonu, 54 proc. użytkowników poszukuje adresu e-mail lub innej pisemnej formy szybkiego kontaktu z firmą – należy pamiętać, aby w jak najprostszy sposób umożliwić wysłanie wiadomości przez stronę mobilną.

5. Aplikacja mobilna

Aplikacja mobilna nie powinna zastępować strony internetowej. Jeśli masz dylemat, czy tworzyć stronę, czy aplikację – wybierz stronę. Aplikacja może być tworzona dla wiernych użytkowników i uzupełniać strategię mobilnej obecności. Każdy szukający informacji o firmie zawsze będzie szukał najpierw strony internetowej.

6. Linki do portali społecznościowych

Użytkownicy wiedzą, że łatwiej jest zaktualizować status na Facebooku, lub Twitterze, niż zamieścić nowe treści na stronie internetowej. Łatwiej jest także zadać pytanie lub wątpliwość w komentarzu. Należy zadbać, aby na naszej stronie mobilnej znalazły się odnośniki do profili naszej firmy w mediach społecznościowych.

7. Materiały wideo

Filmy są doskonałym sposobem na dodanie wartości naszej strony mobilnej, zwłaszcza jeśli chcemy zamieszczać krótkie wideoinstrukcje, lub prezentacje. Dzięki serwisowi YouTube jest to dziecinnie proste, wystarczy krótki fragment kodu i film wraz z playerem znajdzie się na naszej stronie. Nie można zamieszczać materiałów wideo, które odtwarzają się automatycznie po otwarciu strony. Filmy spowalniają korzystanie ze smartfona oraz pobierają duży transfer danych – mogą łatwo popsuć doświadczenia użytkownika. Pozwól użytkownikowi zdecydować, czy film ma być odtworzony.

EXTRA

Oprócz powyższych strona mobilna powinna posiadać następujące cechy i funkcje:

  • maksymalnie jedno lub dwa kliknięcia, aby uzyskać więcej informacji
  • wyszukiwarka powinna być łatwo dostępna
  • strona musi dopasowywać się do każdej wielkości ekranu (zwłaszcza tych małych) – RWD
  • strona powinna być prosta, czytelna i estetyczna
  • można pomyśleć o opcji przełączania na pełną wersję strony (choć w niektórych przypadkach może to być niewskazane)
  • możliwość zachowania treści do przeczytania później (przycisk przeczytaj później, Pocket, etc.)
  • strona powinna zawierać nieprzewijające się, nierozbudowane elementy
  • duże widoczne przyciski
  • scrollowanie tylko w jednym kierunku (góra-dół lub prawo-lewo)

źródło: B2C, What Should Your Mobile Website Actually Do? (7 Key Features)